• ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
  • کد خبر: 14267
خالد بن فرحان

«خالد بن فرحان آل سعود» شاهزاده معارض سعودی روز سه‌شنبه در اعتراض به بازداشت روزهای گذشته برخی شاهزادگان عربستان اعلام کرد که با «احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه بیعت می‌کند.

به گزارش ایران پژواک، خالد بن فرحان که در آلمان سکونت دارد و جنبشی موسوم به «جنبش آزادی مردم شبه جزیره عربستان» را تأسیس کرده، در توییتی نوشت: با احمد بن عبدالعزیز بیعت می‌کنیم. این پیام تمام خانواده آل‌ سعود است که سفر آنها به خارج کشور ممنوع و سرکوب شدند تا از ابراز مخالفت آن‌ها با تمام سیاست‌های ملک سلمان جلوگیری شود؛ سیاست‌هایی که ستون و جایگاه کشور حرمین شریفین را در مسیر تحمیل کسی که شایستگی ولیعهدی ندارد، به لرزه درآورده است.

وی در توییتی دیگر نوشته: واقعیت این است که هیچ خائنی غیر از پادشاه و ولیعهدش وجود ندارد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» جمعه گذشته گزارش داد که مقامات عربستان احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از شاهزاده های خاندان سعودی را پس از ورود و تفتیش منزل آنها، بازداشت کردند.

پیشتر در سال ۱۳۹۶ سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در حکم حکومتی، شاهزاده بن نایف را از ولیعهدی این کشور خلع و فرزند خود را به جای وی منصوب کرده بود.

احمد بن عبدالعزیز نیز برادر شاه سعودی است که در نوامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) و ساعاتی پیش از بازداشت ۱۱ نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شده بود.

همچنین خالد بن فرحان که به آلمان پناهنده شده، از منتقدان سرسخت سیاست های بن سلمان محسوب می شود.

مقامات سعودی بارها از آلمان درخواست کردند تا این شاهزاده فراری را به عربستان تحویل دهند که با پاسخ منفی مواجه شده اند.

همچنین بن فرحان پس از قتل خاشقچی، بارها از طرح و نقشه مقامات سعودی برای کشاندن وی به سفارت این کشور در مصر سخن گفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی