کرباسیان سیف

در حالی که افزایش قیمت سکه در بازار آزاد ادامه دارد و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز (شنبه ۲ تیر) در بازار آزاد به حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نزدیک شده است، سوکت دولت همچنان ادامه دارد و تصمیمی برای ترمیم تیم اقتصادی دولت و تغییر رئیس بانک مرکزی در دستور کار نیست!

به گزارش ایران پژواک، قیمت هر سکه آتی تحویل شهریور، آبان و دی ماه در بورس کالای ایران به بیش از ۳ میلیون تومان رسیده است. بعضی از متقاضیان ارز می‌گویند قیمت دلار در بازار غیررسمی تهران به ۸۰۰۰ تومان هم رسیده است.

همزمان کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز (شنبه دوم تیر ماه) از تشکیل کارگروه ویژه برخورد مالیاتی با "سوداگران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن" خبر داده است.

در معاملات امروز در بازار آزاد یورو بین ۸۷۰۰ تا بیش از ۹۱۰۰ تومان معامله شده است؛ پوند انگلیس هم همزمان بین ۹۹۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۷۰ تومان به فروش رسیده است.

در همین حال، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس کلید خورد و امضاهای آن همچنان رو به افزایش است.

حدود دو هفته پیش و پیش از عید فطر در ایران قیمت سکه با افزایش تقاضا به بالای دو نیم و میلیون تومان رسید.

عده‌ای از فعالان بازار این افزایش تقاضا را به عید فطر نسبت دادند اما ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران عامل افزایش قیمت سکه در بازار را بیشتر "روانی" دانست.

پس از عید فطر قیمت سکه کمی کاهش یافت ولی حالا به حدود ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسیده است.

در همین حال، شهباز حسن پور بیگلری، یکی از اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته فردی بیش از ۳۹ هزار سکه و فرد دیگری بیش از ۲۰ هزار سکه در ماه های اخیر خریده‌اند.

بر این اساس "دو نفر در مجموع ۵۹ هزار سکه پیش فروش خریده‌اند." هویت این افراد البته هنوز منتشر نشده است.

این اظهارات کمتر از یک هفته پس از آن است که سازمان بازرسی اعلام کرد که در طرح پیش فروش سکه بانک مرکزی پنجاه نفر در مجموع ۳۸۰ هزار سکه طلا خریده‌اند.

ناصر سراج، رئیس این سازمان گغنه بود: "۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ثبت نام سکه داشتیم که پنجاه نفر، پنج درصد این سکه‌ها را در اختیار دارند."

در هفته‌های اخیر به موازات افزایش قیمت سکه طلا، قیمت خودرو و مسکن هم افزایش یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی