رضیان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: بازار خودرو در حال حاضر پرمخاطب است و متقاضیان زیادی برای خودروهایی که نرخ تولید پایین تر و قیمت کمتری دارند و محصول مشترک بین ما و دیگران است وجود دارد؛ اما سوء مدیریت حاکم در این بازار و رانتی که وجود دارد، این بازار را نا بسامان و مشوش کرده است.

دکتر "عبدالله رضیان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایران پژواک پیرامون نظارت کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر نحوه‌ی ثبت نام اخیر خودروهای ایران خودرو و سایپا و اینکه امکان ثبت نام عموم برای خودروهای پرمتقاضی میسر نیست، گفت: طبق قولی که مدیران ایران خودرو و سایپا داده بودند باید نظارت کافی بر مجموعه‌ی تحت مدیریتشان داشته باشند و نابسامانی‌ها را در این زمینه رفع کنند، اما متاسفانه طبق شواهد موجود این نابسامانی‌ها همچنان ادامه دارند و برطرف نشده‌است.
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بازار خودرو در حال حاضر پرمخاطب است و متقاضیان زیادی برای خودروهایی که نرخ تولید پایین تر و قیمت کمتری دارند و محصول مشترک بین ما و دیگران است وجود دارد؛ اما سوء مدیریت حاکم در این بازار و رانتی که وجود دارد، این بازار را نابسامان و مشوش کرده است.
رضیان، اضافه کرد: سازمان بازرسی باید بر این امر نظارت داشته باشد و وزارت صمت و مجلس تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از این مدیران اخذ توضیح کنند و دلیل این نابسامانی‌ها را جویا شوند و در جهت رفع این مشکلات و رانت‌هایی که متاسفانه وجود دارد، گام بردارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: طی امروز یا روزهای آتی جلسه‌ای برگزار خواهد شد و در مورد این موارد تصمیم‌هایی خواهیم گرفت.
رضیان در واکنش به اظهارات اخیر "یکی از معاونین وزارت صنعت و معدن که در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اقدامات انجام‌شده برای تنظیم بازار، گفته بود: رسانه‌ها چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرفمان را بزنیم"، گفت: صحبت ایشان را اصلا قبول ندارم چرا که رسانه‌ها چیزی را منتشر می‌کنند که وجود دارد و در مورد مسائل اقتصادی روز توضیحاتی را منتشر می‌کنند که در جامعه وجود دارد و اتفاق افتاده است.
وی، ادامه داد: این نابسامانی‌ها و فضای رانت وجود دارد و رسانه‌ها چیزی جز واقعیت را اعلام نمی‌کنند به جز گروه اندکی که شیطنت می‌کنند، باقی رسانه‌ها موارد را آن‌گونه که است بیان می‌کنند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی