ناهید حیدری

مدیرکل امور مستمری های سازمان تامین اجتماعی جزئیات و مکانیسم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش ایران پژواک، ناهید حیدری در این باره اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقای سطح معیشت مستمری بگیران و وفق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، متناسب سازی حقوق را در دستورکار خودش قرار داد.

وی افزود: پس از تامین بار مالی اجرای این طرح بزرگ که آن هم وفق بند ۳ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از دولت بود، بررسی و جمعبندی سناریوهای مختلف برای متناسب سازی آغاز و کارگروههای متعددی تشکیل شد و خروجی آن تعیین نحوه افزایش و متناسب سازی حقوق بود.

مدیرکل امور مستمریهای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بر این اساس، میزان این افزایش بر اساس دو شاخص سابقه پرداخت حق بیمه و ضریب دستمزد مستمری در زمان برقراری مستمری تعیین می شود. ضریب دستمزد مستمری تابعی از میزان مستمری استحقاقی بر روی حداقل دستمزد زمان برقراری مستمریهاست.

حیدری افزود: به این محاسبات، ضریب ترغیب را هم اضافه کردیم، زیرا کلیه مبادلات و تعهدات در صندوقهای بیمهای تابع دو شاخص است؛ یکی میزان پرداخت حق بیمه و دیگری سنوات پرداخت حق بیمه؛ لذا  برای آنها که با سقف سوابقی و یا حق بیمه ما به جمع بازنشستگان پیوستند به عنوان ضریب ترغیب یک محاسبات خاص دیگری انجام دادیم و رقمی را هم علاوه بر فرمول یاد شده برای آنها که بالای ۲۵ سال سابقه تا ۳۵ سال سابقه داشتند، افزودیم.

وی با بیان اینکه خروجی متناسب سازی به این شکل شد که حقوق حداقل بگیران با ۳۵ سال سابقه که میزان مستمریشان در اسفند ۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود به سه میلیون تومان میرسد و رشد ۸۰ درصدی پیدا می کند گفت: حقوق آن دسته از مستمری بگیران حداقلیبگیر که ۳۰ سال سابقه داشتند و در اسفند ۹۸ حقوقشان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود نیز به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد پناهی آزاد IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    با تشکر و سلام،متناسب سازی تا نزدیک به یک سانسا زی بهتر است تا سی و پنج سال چهارميليون و پنج میلیون بگیران ببالا اضافه نگردد.
  • حسن نیا IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 2
    سلام برای انان که حداقل بگیر نیستند چگونه محاسبه مبشود حق مسکن و بن خواربار چه شد
  • کاربرجدید IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام چرا خانم حیدری فرمول دقیق همیانسازی را اعلام نمیکنند همه که حداقل بگیر با 10-15-20-25-30و35سال سابقه نیستند سوابقی بین این اعداد هم در بین حداقل بگیران وجود دارد درثانی همه هم حداقل بگیر نیستند که؛؛
  • بازنشسته IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    چرا در مورد سایر سطوح مزدی فرمولی ارائه نمی کنید!
  • ح IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    با ز هم عدالت اجرا نشده
  • بینام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    پس مامستمری بگیرایی که۸۰۰تومن درماه حقوق میگیریم چی؟ بخداظلمه۲تایتیم داشتن بااجاره خونه ماهی۷۰۰تومن....بخداظلمه
  • حمید IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    من بازنشسته تامین اجتماعی هستم .زندگی ما بعد از بازنشستگی فرو ریخته ،نابود شدیم هر سال میگم بهتر میشه روز به روز بدتر شده .5 ماه از سال گذشته و15 درصد افزایش با تورم 70 ،60 درصد هنوز هم این تورم داره بالاتر میره .خسته شدم .زندگی برام سخت شده .فرزندان دانشجو وبقیه بیکار .هر روز به فرزندانم نگاه میکنم غم تمام وجودم را میگیره ،سرنوشت این بچه ها چه خواهد شد .چه کسی جوابگوی این همه درد خواهد بود مگه این ها نباید کار داشته باشن مگه اینها احساس ندارن نباید به فکر تشکیل یه خودم باشن .یعنی باید صبح تاشب سردرگریبان باشن .دردم زیاده خواستم درباره این همسانسازی بگم .درست یکماه در باره این همسانسازی ما را سرکار نهادن .یه جور بس میکنند که انگار ما همه استاده حسابداری هستیم .بابا یه جدول درست وحسابی بگید که ریز حقوق همه در این همسانسازی روش باشه .اینقدر ما را گیج کردن که خودشون هم نمیدون چه میشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی