واردات

به استناد فهرستی که بانک مرکزی اخیرا منتشر کرده است، شرکت خودروسازی "ماموت خودرو" با تعرفه چای ساز و قهوه ساز ارز دولتی گرفته و باشگاه فوتبال البدر هرمزگان هم برای دریافت واردات تایر خودروی سواری و کامیون و اتوبوس از ارز 4200 تومانی بهره برده است.

به گزارش ایران پژواک، بر اساس فهرستی که بانک مرکزی اخیرا منتشر کرده است شرکت‌های مختلفی دریافت کننده ارز دولتی بوده‌اند؛ از واردکنندگان لاستیک گرفته تا مواد خوراکی نظیر کره یا اقلامی مانند یخچال.

در فهرست بانک مرکزی میزان ارز دریافتی به یورو اعلام شده و به تفکیک ارز دریافتی از بانک و سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) اعلام شده است.

اما در فهرستی که بانک مرکزی منتشر کرده موارد عجیبی به چشم می‌خورد. یکی از این موارد شرکت خودروسازی "ماموت خودرو" است که با تعرفه چای ساز و قهوه ساز ارز دولتی گرفته است؛ این شرکت نماینده فولکس‌واگن در ایران است.

براساس اعلام بانک مرکزی "ماموت خودرو" ۳۶۴۱ یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

یکی از مدیران شرکت ماموت خودرو به ایسنا گفته است که "واردات چای‌ساز و قهوه‌ساز از سوی این شرکت برای عرضه به عنوان لوازم جانبی خودروهای وارداتی صورت گرفته است که در صورت درخواست خریداران خودرو به آنها ارائه می‌شود".

یکی دیگر از مواردی از این قبیل باشگاه فوتبال البدر هرمزگان است که در فهرست بانک مرکزی از آن به عنوان "شرکت موسسه ورزشی البدربندرکنگ" یاد شده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی این باشگاه ورزشی یک میلیون و ۶۸۲ هزار یورو برای دریافت واردات "تایر خودروی سواری" و حدود ۷۱۷ هزار یورو ارز دولتی برای واردات "تایر کامیون و اتوبوس" دریافت کرده است.

یکی دیگر از موارد هم شرکت "رهروران خودرو پیشگامان نگین جنوب" است که برای واردات چای بیش از ۱۳۴ هزار یورو ارز دولتی گرفته است.

بعضی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که بعضی از شرکت‌ها مدتی قبل از اعلام نرخ جدید دلار توسط دولت (۴۲۰۰ تومان) اساسنامه خود را تغییر دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی