پرسپولیس

پرسپولیس در حالی فردا اولین بازی فصل جدید (لیگ بیستم) را برابر سایپا برگزار می‌کند که چند ستاره فصل گذشته را از دست داده است.

به گزارش ایران پژواک، علیرضا بیرانوند، محمد نادری، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی و علی علیپور از پرسپولیس جدا شده و حالا یحیی گل‌محمدی باید با ترکیبی جدید اولین بازی خود در لیگ بیستم را انجام دهد. ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی جمعه برابر سایپا به شرح زیر است‌.

دروازه‌بان‌؛ حامد لک
حامد لک، دروازه‌بان جدید تیم پرسپولیس که با رأی ۹۷ درصدی کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان بهترین دروازه‌بان منطقه غرب آسیا در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد حالا جانشین علیرضا بیرانوند شده است. او اولین بازی خود با لباس پرسپولیس در لیگ برتر را برابر سایپا تجربه خواهد کرد. 

دفاع راست‌؛ سیامک نعمتی
سیامک نعمتی که با خصوصیات تهاجمی‌اش حتی در پست مهاجم نیز برای پیکان و پرسپولیس به میدان رفته بود، در برخی از مقاطع فصل و با توجه به کمبود بازیکن و نیاز تیم، حضور در پست مدافع راست را تجربه کرد. نمایش موفق او در این پست هم خیال یحیی گل‌محمدی را در سمت راست خط دفاعی راحت کرد و هم باعث دعوت نعمتی به تیم ملی شد. 

دفاع چپ‌؛ سعید آقایی
سعید آقایی در نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس پیوست و از جمله بازیکنانی بود که نظر مثبت یحیی گل‌محمدی را جلب کرد. او توانست در لیگ قهرمانان آسیا یکی از بازیکنان تأثیرگذار سرخپوشان لقب بگیرد و حالا پس از جدایی محمد نادری، تنها مدافع چپ پرسپولیس محسوب می‌شود. 

دفاع میانی‌؛ سیدجلال حسینی
کاپیتان اول پرسپولیس در آستانه ۳۹ سالگی هنوز کیفیت فنی خود را حفظ کرده است. او در آخرین دیدار تدارکاتی پرسپولیس برابر گل‌گهر سیرجان نیز عملکرد خوبی نشان داد. پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده و پیوستن این مدافع سرزن و خوش‌استیل به الریان قطر، سیدجلال حسینی بازیکن فیکس پرسپولیس شده است. در واقع دست یحیی گل‌محمدی در این پست کاملاً بسته شده است. 

دفاع میانی‌؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان
دیگر مدافع مرکزی پرسپولیس محمدحسین کنعانی‌زادگان است که با تلاش کادر پزشکی این تیم به بازی با سایپا رسید. شماره ۶ ملی‌پوش پرسپولیس در اوج دوران بازی خود به‌سر می‌برد و قوت قلب این تیم است. 

هافبک دفاعی‌؛ کمال کامیابی‌نیا
هرچند میلاد سرلک عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشت اما شنیدیم انتخاب اول یحیی گل‌محمدی برای پست هافبک دفاعی کمال کامیابی‌نیاست. تجربه کمال و خصوصیات دفاعی‌تر کامیابی‌نیا باعث شده سرمربی پرسپولیس او را در ترکیب اصلی قرار دهد. 

هافبک میانی‌؛ احمد نوراللهی
با کمی فاصله نسبت به کمال کامیابی‌نیا شماره ۸ پرسپولیس بازی می‌کند. احمد نوراللهی ملی‌پوش هم ذاتاً یک هافبک تدافعی است اما نسبت به کامیابی‌نیا تبحر بیشتری در بازیسازی دارد. نوراللهی هم در اوج دوران فوتبال قرار دارد و یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس در بازی فرداست. 

هافبک راست‌؛ بشار رسن
هر چند هافبک عراقی پیشنهاد خوبی از قطر داشت اما بالاخره در پرسپولیس ماندگار شد. بشار در سمت راست خط میانی بازی می‌کند و هماهنگی خوبی هم با سیامک نعمتی دارد. نواختن ضربات کرنر و ایستگاهی پرسپولیس در بازی با سایپا برعهده بشار رسن خواهد بود. از اردوی سایپا شنیده می‌شود که مهمترین دغدغه ابراهیم صادقی در بازی فردا مهار هافبک عراقی پرسپولیس است. 

هافبک چپ‌؛ احسان پهلوان
هافبک چپ جدید پرسپولیس در حالی جانشین مهدی ترابی شده که سبک بازی او شباهت زیادی به ستاره فصل گذشته سرخپوشان دارد. احسان پهلوان در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و ثابت کرد خرید مناسبی برای پرسپولیس بوده است. اگر پهلوان خودش باشد روز سختی برای مدافعان سایپا رقم خواهد زد. 

مهاجم سایه‌؛ وحید امیری
پس از جدایی علی علیپور و به دلیل کمبود مهاجم وحید امیری به خط حمله کوچ کرد. او هم نمایش خوبی در خط حمله پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا داشت و با دوندگی بی‌امان و فضاسازی شرایط را برای گلزنی عیسی آل‌کثیر مهیا کرد. وحید امیری در دیدار تدارکاتی برابر گل‌گهر سیرجان هم دو گل زد تا آمادگی فراوان خودش در آستانه لیگ بیستم را به رخ بکشد. 

مهاجم نوک‌؛ مهدی عبدی
جانشین علی علیپور و مهدی طارمی در خط حمله پرسپولیس یک جوان مستعد و ۲۰ ساله مازندرانی است. مهدی عبدی شم گلزنی بالایی دارد و در غیاب عیسی آل‌کثیر محروم فرصت خوبی دارد که خودش را به ترکیب اصلی پرسپولیس تحمیل کند. او می‌تواند با گلزنی برابر سایپا حتی به آقای گلی لیگ هم فکر کند به شرط آن که... 
شاید بد نباشد بدانید مهدی شیری، میلاد سرلک و علی شجاعی سه بازیکن تعویضی پرسپولیس در بازی با سایپا به شمار می‌روند. این سه بازیکن تشنه بازی هستند و در آمادگی خوبی نیز به‌سر می‌برند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی