شفر

پس از دو قهرمانی پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر، هواداران این تیم به کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهند، که در این میان دو موضوع موجب نگرانی سرمربی آلمانی استقلال شده است: زمان نامناسب برگزاری سوپر جام باشگاه‌ها و جدایی ستاره‌های استقلال.

به گزارش ایران پژواک، مسئولان فوتبال پیش از این زمان برگزاری بازی بین پرسپولیس، قهرمان لیگ و استقلال، قهرمان جام حذفی را ۲۹ تیر اعلام کردند که با مخالفت مربیان هر دو تیم روبرو شد. مسئولان استقلال و پرسپولیس معتقدند با توجه به حساسیت همیشگی، دو تیم باید با تمام قدرت به زمین بروند و الان تیم‌ها در حال بدن‌سازی هستند و بازیکنانی که از جام جهانی برگشته‌اند هم به اندازه کافی استراحت نکرده‌اند.

وینفرد شفر نیز با انتقاد از زمان سوپرجام پیشنهاد داد زمان و حتی مکان این بازی تغییر کند: "راجع به سوپر جام باید بگویم که در زمان بدی برای هر دو تیم قرار است برگزار شود و بهتر است که به زمان دیگری منتقل شود. اگر این فرصت باشد، شاید بتوانیم آن را در آلمان برگزار کنیم. می‌تواند یک کار قشنگ و پیشرفت خوب برای استقلال باشد. من یک سوال می‌پرسم، کدام برای فوتبال بهتر است؟ این که استقلال و پرسپولیس در سوپر جام بازی کنند ولی در آسیا حذف شوند یا این که بازی نکنند و در آسیا موفق باشند. ما دو تیم داریم که می‌توانند در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حاضر شوند. فدراسیون باید توجه کند که ملی‌پوشان آماده این بازی نیستند. چون تمرین کافی نداشته‌اند و احتمال مصدومیت آن‌ها در صورت بازی کردن خیلی بالاست و شاید رقابت‌های آسیایی را از دست بدهند."

نکته نگران کننده بعدی برای مربی استقلال جدایی ستاره‌های تیم است. گرچه وریا غفوری قراردادش را با استقلال تمدید کرد و گفته شده است که با حل شدن مشکل مالیاتی سرور جپارف و مامه‌با تیام، این دو بازیکن هم به تیم بازمی‌گردند اما فهرست بازیکنانی که نزدیک در خروجی باشگاه قرار دارند کوتاه نیست.

گذشته از امید نورافکن که چندی قبل راهی شارلوای بلژیک شد، به نظر می‌رسد که دو نفر از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی هم چمدان‌هایشان را برای ادامه فوتبال در خارج از ایران بسته‌اند.

آن طور که رسانه‌ها می‌گویند امید ابراهیمی راهی الاهلی قطر است و مجید حسینی هم در آستانه پیوستن به ترابوزان اسپور ترکیه. در این میان خبرگزاری تسنیم هم خبر از جدایی احتمالی پژمان منتظری داده و گفته قرارداد این بازیکن که برای استراحت پس از جام جهانی راهی قطر شده به گونه‌ای است که می‌تواند به راحتی فصل آینده از استقلال جدا شود.

وینفرد شفر می‌گوید نمی‌توان مانع جدایی بازیکنان شد اما باید هرچه زودتر بازیکنانی هم‌سطح را به تیم آورد:

"بابت امید ابراهیمی خوشحالم. می‌توانم بگویم وقتی اینجا آمدم، سطحی که ابراهیمی بازی می‌کرد با الان فرق داشت. خوشحالم که با او توانستم کار کنم. او در جام جهانی عالی بود. این یک کار ده ماهه است و نه فقط ابراهیمی بلکه برای بازیکنان دیگر هم اتفاق افتاد. خیلی از بازیکنان از سطح یک و دو به سطح پنج و شش رسیدند. این اتفاق رخ می‌دهد که به مجید حسینی و ابراهیمی پیشنهاداتی دریافت کنند."

سرمربی استقلال همچنین گفت که شاید باشگاه مجبور شود از کره جنوبی بازیکن جذب کند: "ابراهیمی قلب ما و فرمانده تیم ما بود. بابت این شرایط خوشحال نیستم. اگر او برود باید یک بازیکن جدید بگیریم که کار راحتی نیست. این فقط بابت یک بازیکن نیست که کسی برود و کسی دیگر بیاید، بلکه بحث ذهنی و روانی هم در این‌جا مطرح است. زمان درحال گذر است و باید تلاش کنیم یک بازیکن جذب کنیم یا اگر نتوانیم باید یک بازیکن از کره جنوبی یا جایی دیگر جذب کنیم."

با توجه به بالا رفتن قیمت ارز و مشکلات دیگر به نظر نمی‌رسد که جذب بازیکن خارجی به آسانی گذشته باشد، هرچند که سرمربی استقلال گفته مسئولان باشگاه به او قول آن را داده‌اند. ضمن این که پولی که فیفا به باشگاه‌هایی که بازیکن در جام جهانی داشته‌اند می‌پردازد هم می‌تواند کمک بزرگی برای استقلال باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی