سازمان نظام مهندسي

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: سیاستگذاری های درست در بازار مسکن، می تواند تاثیر قابل توجهی در کم کردن نرخ بیکاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری "ایران پژواک"، فرج الله رجبی، در نشست خبری بیست‌ویکمین اجلاس هیأت عمومی نظام مهندسی ساختمان کشور، اظهار داشت: دولت باید وزرای اقتصادی و بانک مرکزی را برای سیاستگذاری ها در ساخت و ساز مسکن موظف کند تا با ورودشان در این حوزه بتوان برنامه ریزی های منسجم و بهتری را انجام داد تا مرهمی بر بیکاری مردم باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: سیاستگذاری های درست در بازار مسکن، می تواند تاثیر قابل توجهی در کم کردن نرخ بیکاری داشته باشد.

رجبی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی اکثرا مشکل تولید و نقدینگی ندارند و مشکل اصلی آنها نبود تقاضا برای خرید محصولاتشان در بازار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که در حوزه مسکن برنامه‌ریزی نداشته باشیم، امکان ندارد آمار اشتغالزایی مورد نظر دولت محقق شود، اظهار کرد:برای عبور از این گذرگاه نیازمند ارائه و پیگیری و انجام برنامه‌های مشخص در حوزه ساخت و ساز مسکن هستیم که قطعا می‌تواند مشکل بیکاری را کاهش داده و کارخانه‌های تولیدی را به تحرک وا دارد.

وی تاکید کرد: بسیازی از ساختمان‌های ما مشکل تولید ندارند بلکه این است که تا سقف انبارها تولید کرده‌اند اما خریداری وجود ندارد.

رجبی ادامه داد: دولت باید از بودجه وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی بکاهد تا بتواند در بخش مسکن مداخله کند. باید ببینیم چه نوع مسکنی می‌خواهیم و ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را چگونه ایجاد کنیم.

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان همچنین بیان کرد: بودجه نظام مهندسی امروز نهایی می‌شود و امسال اجازه داده‌ایم که با شفافیت به موضوع مذکور برسیم. نظام مهندسی را حتما به یک سازمان مردم نهاد شیشه‌ای تبدیل می‌کنیم.

رئیس سازمان مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر شفاف‌سازی نظام مهندسی، اظهار کرد: درآمدهای شواری مرکزی در سال 96 کاهش پیدا کرده که دلیل آن هم این بوده که صرفا وابسته به توان سازمان‌ها هستیم. 13 میلیارد بودجه داشته‌ایم که 9 میلیارد آن هزینه شده است.

رجبی گفت: سازمان‌ها نتوانستند در سال 96 به تعهدات خود در خصوص شواری مرکزی نظام مهندسی ساختمان عمل کنند.

گفتنی است؛ بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان 20 و 21 تیرماه امسال در هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی