میخائیل اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت که روسیه خواستار برگزاری هرچه زودتر یک دیدار برای بازگشت آمریکا به برجام و احیای تعهدات ایران ذیل این توافق است.

به گزارش ایران پژواک، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز جمعه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ از دعوت روسیه برای برگزاری هرچه زودتر دیداری جهت بازگشت آمریکا به برجام و احیای تعهدات ایران در چارچوب این توافق خبر داد.

اولیانوف در این باره گفت: «همه ما از رویدادهایی که در جریان نشست‌های شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اتفاق افتاده، عبور کرده‌ایم و اکنون باید به امور واقعی پرداخت».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به لزوم برگزاری یک دیدار غیررسمی میان اعضای کنونی برجام و آمریکا گفت: «در واقع برگزاری این دیدار کاملاً امکانپذیر است اما باید برخی جزئیات را روشن کرد زیرا موضوع بویژه برای ایران بسیار مهم و حساس است».

ساعاتی پیش، اولیانوف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: «انگلیس، آلمان و فرانسه، در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور رسمی اعلام کردند که پیش‌نویس قطعنامه خود درباره ایران را به رأی‌گیری نمی‌گذارند».

وی با بیان اینکه در نهایت منطق و عقل سلیم چیره شد، افزود: «صدور قطعنامه [علیه ایران] ممکن بود به تشدید غیرقابل کنترل تنش‌ها منجر شود، اما اکنون عرصه برای تلاش‌های دیپلماتیک گشوده شده است».

در همین رابطه یک دیپلمات فرانسوی نیز به خبرگزاری رویترز گفت: «همه چیز در مسیر درست پیش می‌رود و ما این هفته و به ویژه در چند روز گذشته پیام‌های مثبتی داشته‌ایم. هدف این است که همه قبل از شروع تعطیلات نوروز در ایران، دور میز جمع شوند».

این دیپلمات فرانسوی همچنین گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این نشست طی روزها یا هفته‌های آینده برگزار شود».

گفتنی است، به رغم انتشار اخباری مبنی بر احتمال به رأی گذاشته شدن قطعنامه محکومیت ایران در روز جمعه ۱۵ اسفندماه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شبکه الجزیره روز پنج شنبه (به وقت تهران) در پیامی فوری از تصمیم تروئیکای اروپایی برای پس گرفتن پیش‌نویس طرح محکومیت ایران در آژانس اتمی خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی