بیت کوین

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه کمبریج، مصرف برق در جهان صرفاً برای رمزارز بیت‏کوین،‌ معادل 15 هزار مگاوات تا 60 هزار مگاوات تخمین زده شده است که سهم ایران بیش از 10 درصد از کل مصرف برق جهان برای استخراج رمزارز تخمین زده می‏‌شود (یعنی بیش از 2000 مگاوات مصرف برق به طور مستمر).

به گزارش ایران پژواک به نقل از سیتنا، طی روزهای اخیر قطعی مکرر و متناوب برق در شهرهای مختلف کشور باعث بروز مشکلات متعدد برای مردم و کسب‌وکارها شده است. در همین حال، کاهش بارش‌‏ها و افزایش قابل ملاحظه و زود هنگام دمای هوا موجب افزایش بی‌‏سابقه مصرف برق در سال جاری شده و با کاهش حجم آب مخازن سدها و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‏های برق‏‌آبی در کشور، محدودیت‌‏هایی در تأمین برق ایجاد شده است.

در همین حال، صنعت برق کشور ادعا می‌کند که بر اساس برنامه‌‏ریزی‌‏های قبلی، با احداث نیروگاه‏های جدید و ارتقای ظرفیت واحدهای موجود و اِعمال برنامه‏‌های مدیریت مصرف، توانایی پوشش دادن نیاز مصرف متعارف را به خوبی دارد.

هم اکنون اوج مصرف برق به بیش از 54500 مگاوات رسیده است که حدود 9000 مگاوات از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است و نشان‏دهنده رشد 20 درصدی مصرف برق نسبت به سال قبل است.

اگر بخواهیم عوامل اصلی رشد مصرف برق در سال 1400 را نام ببریم، می‌توانیم به افزایش زودهنگام و شدید دمای هوا و در مدار قرار گرفتن سیستم‏‌های سرمایشی، رشد فزاینده استفاده از ماینرها و تجهیزات استخراج رمز ارزها اشاره کنیم.

قابل ذکر است؛ صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است.

بر اساس آخرین اطلاعات روزانه دانشگاه کمبریج، مصرف برق در جهان صرفاً برای رمزارز بیت‏کوین،‌ معادل 15 هزار مگاوات تا 60 هزار مگاوات تخمین زده شده است. سهم ایران بیش از 10 درصد از کل مصرف برق جهان برای استخراج رمزارز تخمین زده می‏‌شود (یعنی بیش از 2000 مگاوات مصرف برق به طور مستمر).

گفتنی است؛ در حال حاضر 326 مگاوات انشعاب برق به صورت مجاز صادر شده و بیش از 2661 مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و جمع ‏آوری شده است.

به منظور تأمین برق سایر مشترکان از ابتدای خرداد ماه، کلیه مراکز مجاز استخراج رمزارز خاموش شده‏‌اند و برای تسریع در شناسایی مراکز غیرمجاز، به افرادی که نسبت به شناسایی و معرفی آن مراکز اقدام نمایند شرکت توانیر تا سقف 20 میلیون تومان پاداش پرداخت می‌‏نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی