عکس

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، از پرداخت حقوق خردادماه مستمری‌بگیران این صندوق با ۲۵ درصد افزایش نسبت سال گذشته به همراه مابه التفاوت فروردین و اردیبهشت خبر داد.

به گزارش ایران پژواک، علی اخوان بهبهانی سه‌شنبه ۲۵ خردادماه در نشست هم‌اندیشی با کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، ضمن اعلام پرداخت حقوق خردادماه مستمری‌بگیران این صندوق با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به همراه مابه التفاوت فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه خبر داد و اظهار کرد: خوزستان با ۵۶ کارگزاری، پوشش خوبی در سطح استان فراهم کرده، اما نیاز هست در بعضی مناطق کارگزاری‌های فعال بیشتری داشته باشیم تا نقاط کور نیز پوشش داده شوند.

وی می‌گوید: رسانه‌ها نقش اساسی در معرفی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارند تا آنچه که حق روستاییان هست را به اطلاع آن‌ها برسانند.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ادامه داد: ۵ درصد حق بیمه (بر اساس پایه حقوق) این صندوق را فرد و ۱۰ درصد مابقی را دولت به‌عنوان یارانه پرداخت می‌کند. این حقی هست که همه روستاییان واجد شرایط باید از آن برخوردار باشند، اما به دلیل عدم اطلاع و ضعیف بودن فرهنگ بیمه‌ای در کشور از این موقعیت استفاده نکردند.

پرداخت حق بیمه کشاورزان در زمان خشکسالی، یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود که وی تصریح کرد: متأسفانه خشکسالی کشور به‌خصوص جنوب کشور را درگیر کرده، اما حق بیمه‌های این صندوق، بسیار پایین بوده و در سطح یک در هر ماه ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند و به نظر نمی‌آید خشکسالی تأثیر چندانی بر پرداخت آن داشته باشد.

اخوان بهبهانی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: آیین‌نامه‌ای تنظیم شده است که در خشکسالی و با مصوبه شورای عالی رفاه و تایید هیات وزیران، مناطقی که مشمول خشکسالی می‌شوند حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت شود که انجام آن بستگی به تایید شورای عالی رفاه و همچنین تامین منابع مالی دارد.

وی افزود: طرح‌های مشوقی در سال جاری برای بیمه‌شدگان در نظر گرفته شده؛ به طور مثال در شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق ۱۶ کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات و ۱۶۰ کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس برای کسانی که بیمه شده اول بودند در نظر گرفته شده که انتهای ماه جاری عملیاتی خواهد شد.

اخوان بهبهانی در پایان عنوان کرد: به مناسبت‌های مختلف نیز تسهیلات و شرایط ویژه‌ای برای بیمه‌شدگان در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط خاص در خوزستان سهمیه‌های بیشتری تخصیص داده شده است.

گفتنی است، تعداد بیمه‌شدگان خوزستانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیش از ۸۲ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران نیز حدود ۶ هزار نفر برآورد شده است.

همچنین در این جلسه، کارگزاران به بیان مشکلات و راهکارهای ارائه بهتر خدمات به کشاورزان پرداختند و در پایان نیز از پنج کارگزار برتر خوزستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی