• ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
  • کد خبر: 22761
هندوانه

خربزه شکم سیر کن است؛ مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد، که برای عملکرد پایدار روده مهم است.

به گزارش ایران پژواک، اولگا کوبورلاوا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای به تفاوت بین خربزه و هندوانه و فوایت ان پرداخت؛ کدام یک از غذاهای محبوب تابستانی دارای کالری بیشتری است و کدام حاوی ویتامینهای بیشتر است که برای سلامتی ارزش بیشتری دارد.

وی گفت: "خربزه حاوی ۳۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم است، در حالی که مقدار کالری هندوانه فقط ۲۵ است. خربزه شکم سیر کن است؛ مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد، که برای عملکرد پایدار روده مهم است. به ویژه فیبر بدن را تمیز می کند و کلسترول را تثبیت می کند. هر گرم خربزه، حدود ۰.۹ گرم فیبر غذایی است، در حالی که در هندوانه - حدود ۰.۴ گرم (برای یک بزرگسال، میزان فیبر در روز ۲۵-۳۵ گرم است) می باشد.

به گفته این متخصص، خربزه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به هندوانه است. صد گرم خربزه حاوی حدود ۳۶ میلی گرم ویتامین C است، در حالی که هندوانه حاوی حدود هشت میلی گرم است. این بدان معنی است که شما برای تأمین نیاز روزانه اسید اسکوربیک، که برای بزرگسالان ۷۰-۱۰۰ میلی گرم است، فقط ۲۰۰ گرم خربزه بخورید برای بدن کافی است. ویتامین C نه تنها برای ایمنی مهم است و اثر مفیدی روی پوست دارد.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: "هندوانه حاوی لیکوپن است، ماده ای که هنداوانه را رنگ قرمز می نماید. این یک آنتی اکسیدان است که خطر تصلب شرایین و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد استفاده از لیکوپن می تواند افسردگی، اضطراب و حتی کاهش درد مفاصل را کاهش دهد".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی