بازنشستگان

یک کارشناس اقتصادی و کارآفرینی معتقد است: افزایش حقوق زمانی که بدون منابع تعریف شده انجام می‌گیرد، تاثیرش را بر روی قدرت خرید نمی‌گذارد.

به گزارش ایران پژواک، حسین محمودی‌اصل، در کلاب هاوس خبرآنلاین درباره حقوق بازنشستگان اظهار داشت: هیچ‌کس بر لزوم افزایش حقوق یا متناسب سازی حقوق خرده نمی‌گیرد، بلکه بحث باید بر سر افزایش قدرت خرید باشد.

وی افزود: زمانی که افزایش حقوق صرفا بدون منبع تعریف شده اتفاق بیافتد، انگار افزایش پایه پولی، تورم و نقدینگی رخ داده است؛ بنابراین ما این افزایش حقوق را نمی‌توانیم در افزایش قدرت خرید بازنشستگان مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: این راهکار که ما قانون را اجرا کنیم و همه را راضی نگه داریم، اما این اتفاق بدون منبع باشد و بودجه کشور با ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد کسری مواجه شود و بازنشسته عزیز از این افزایش حقوق در قدرت خرید نتواند استفاده کند، طبیعتا نمی‌تواند زیاد مفید باشد.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: صندوق‌های بازنشستگی حیات خلوت دولت‌ها شده‌اند و هر جناحی که روی کار آمده، وعده داده است که سیستم را بهبود بخشد، اما همان وضعیت نابسامان ادامه پیدا کرده و اوضاع بدتر نیز شده است.

محمودی‌اصل متذکر شد: در حال حاضر دولت به صندوق‌های بازنشستگی عددهای بزرگی را بدهکار است و از طرف دیگر، محبور می‌شود سالانه به آنها کمک مالی کند و طبیعتا افزایش حقوق زمانی که بدون منابع تعریف شده انجام می‌گیرد، تاثیرش را بر روی قدرت خرید نمی‌گذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی