• ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۵
  • کد خبر: 23127
سیب

میزان معمول روزانه خوردن سیب در اواخر تابستان - اوایل پاییز ،تا به میزان ۳۰۰ گرم است.

به گزارش ایران پژواک، ریما مویسنکو، نامزد علوم پزشکی در روسیه، متخصص تغذیه توضیح داد که چرا سیب مفید است، برای چه کسانی سیب خوردن ضروری است و چند عدد سیب می توان در روز خورد.

پایان تابستان دورانی است که می توانیم مقدار زیادی ویتامین و عناصر ریز را از سیب های محصول جدید دریافت کنیم. این متخصص تغذیه گفت: آیا وجود مواد مغذی در میوه هایی چون سیب اجازه خوردن زیاد این میوه را به شما می دهد.

وی گفت: "اگر ما در مورد یک فرد سالم با توانایی هضم سیب صحبت می کنیم، سیب های قرمز، سبز و زرد برای ما مفید هستند. سیب ترش  به عنوان یک استثنا برای افرادی که معده درد دارند، است."

او ادامه داد، برای اینکه هضم غذا بیش از حد نشود و فشار به معده وارد نشود، بهتر است در نیمه اول روز سیب بخورید. میزان معمول روزانه خوردن سیب در اواخر تابستان - اوایل پاییز ،تا به میزان ۳۰۰ گرم است.

"در زمستان و بهار، ۱۰۰ گرم سیب کافی است. در حال حاضر، وقتی فرصتی برای دریافت سیب تازه وجود دارد، ۳۰۰ گرم سیب یک مقدار طبیعی است که می توانید بخورید و سلامتی خود را افزایش دهید".

پیش از این در خبرها امده بود که یک مطالعه که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی، با شرکت ۴۰ فرد میانسال انجام شد. نیمی از  این افزاد روزانه دو عدد سیب می خوردند و نیمی از آنها به مدت دو ماه آب سیب می نوشیدند. بعد از مدتی گروه ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت کنندگانی که سیب می خوردند (۵.۸۹) و آنهایی که هفته ها آب سیب می نوشیدند دارای کلسترول ۶.۱۱ بودند.

به گفته دکتر تاناسیسا کوتسوسا،  یکی از نتیجه گیری های واضح این مطالعه این است که تغییرات کوچک و ساده در رژیم غذایی ما، همچون افزودن روزانه دوعدد سیب به رژیم غذایی، می تواند تأثیر بسزایی در سلامت قلب داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی