وزیر کشور

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی منطقی و متعادل و متناسب با شرایط مانع از گسترش آسیب های اجتماعی به جامعه شویم گفت: عدم تعادل و توازن در برنامه ریزی ها موجب شده است تا بیش از ۷۰ سال درگیر پیامد و عواقب این نوع برنامه ریزی باشیم و به همین دلیل شاهد سرعت گرفتن آسیب های اجتماعی از برنامه های توسعه ای و مولد هستیم.

به گزارش ایران پژواک به نقل از وزارت کشور، یکصدوسومین جلسه شورای اجتماعی کشور صبح یکشنبه ۳۱ تیرماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای اجتماعی کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی وضعیت فعلی شهر تهران را از جمله موارد عدم توسعه متوازن دانست و گفت : مشکلات اجتماعی تهران باید از تمامی زوایا و ابعاد مورد بررسی قرار گیرد چرا که برنامه ریزی نادرست ناشی از عدم توازن و تعادل در این کلانشهر موجب شده است تا آسیب های اجتماعی مجال فعالیت و گسترش داشته باشند و در صورت عدم توجه به موقع ودقیق و کارشناسی به این موضوع  باید به دلایل مختلف از جمله خشکسالی شاهد تغییرات بزرگی در ترکیب جمعیتی شهرها باشیم.

رحمانی فضلی موادمخدر و اعتیاد را یکی از موارد آسیب اجتماعی در تهران برشمرد و با اشاره به اصلاح و تغییر مراکز بازپروری معتادان بهبود یافته موسوم به مراکز بهاران تصریح کرد: این مراکز از زمانی که آغاز به کار کردند کمک زیادی به معتادان متجاهر شد. و امیدواریم شهرداری تهران  این مراکز را تجهیز و آماده تر کنند، در حال حاضر گنجایش مراکز نگه داری ۸۰۰۰ نفر است که این ظرفیت باید افزایش یابد و مدت زمان نگه داری معتادان متجاهر نیز از سه ماه به ٦ افزایش یابد.

وی بخش قابل توجهی از تکدیگری در سطح شهرها را مربوط به مهاجران خارجی دانست و تاکید کرد: متکدیان خارجی پس از بازداشت باید به کشورهای خود بازگردانده شوند.

وزیر کشور با بیان این که یکی از مسائلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم بافت فرسوده است گفت: بافت فرسوده از دو جنبه کالبدی و اجتماعی قابل بررسی است. در بخش کالبدی آن وزارت راه و شهرسازی و مسکن و همچنین شورای شهر وظایفی بر عهده دارند و دستگاههای مربوطه باید گزارش های خود را ارائه دهند که تاکنون چه میزان بافت فرسوده در کشور بازسازی شده است و در بعد اجتماعی بافت فرسوده نیز دستگاههایی مانند وزارت بهدداشت وظایفی بر عهده دارند تا درمان، آموزش و بهداشت در آن مناطق گسترش پیدا کند.

رحمانی فضلی ضمن اینکه از رییس سازمان امور اجتماعی خواست گزارش کاملی از این جلسه و وضعیت اجتماعی، امنیتی و سیاسی تهران همراه با آمار و تحلیل و پیشنهادات تهیه نموده تا برای رییس جمهور و سران قوا ارسال شود افزود: گزارش عملکرد شورای اجتماعی کشور و اقدامات انجام شده محضر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود و ایشان همواره دستور موکد بر تغییرات حداکثری در جهت بهبود وضعیت اجتماعی کشور دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی