پاس

وقتی نوبت به سفر به دور دنیا می شود، همه پاسپورت ها قدرت یکسانی ندارند. اما کدام پاسپورت قدرتمند تر است؟ مردم کدام کشور می توانند با پاسپورتی که در دست دارند به بیشترین سفر بدون نیاز به ویزا بروند؟

به گزارش ایران پژواک، برای اولین بار است که یک کشور آسیایی توانسته در صدر این لیست قرار بگیرد و مردم آن کشور، قدرتمندترین پاسپورت جهان را در دست داشته باشند. فکر می کنید کدام کشور است؟

قدرتمندترین پاسپورت جهان در حال حاضر در دستان شهروندان کشور سنگاپور است. تا پیش از این سنگاپوریها نیز با آلمانی ها در یک سطح قرار داشتند. اما حالا یک کشور به لیست کشورهایی که سنگاپوریها می توانند به آن بدون ویزا وارد شوند اضافه شده است. پاراگوئه نیز محدودیت های خود را برای شهروندان کشور سنگاپور برداشت، حالا دیگر سنگاپوریها می توانند به 164 کشور جهان سفر کنند و با غرور قدرتمندترین پاسپورت جهان را در دست بگیرند.

در سوی دیگر این لیست، پاسپورت هایی را داریم که با بیشترین محدودیت ها مواجه هستند. در انتهای این لیست کشور افغانستان قرار دارد که شهروندان آن می توانند فقط به 25 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند. پس از آن کشور عراق با اجازه ورود به 28 کشور، پاکستان 29 کشور، سوریه 32 کشور و سومالی 33 کشور قرار گرفته اند.

کشور ایران با اجازه ورود به 39 کشور بدون نیاز به  ویزا در رتبه 93 این لیست در کنار سریلانکا، بنگلادش و اریتره قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی