• ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
  • کد خبر: 24303
انفجار افغانستان

وقوع دو انفجار و سپس تیراندازی در نزدیکی بزرگ‌ترین بیمارستان نظامی افغانستان در کابل منجر به مرگ دست‌کم ۱۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر شد. با توجه به شدت حادثه بیم آن می رود که بر تعداد کشته ها و زخمی ها افزوده شود.

به گزارش ایران پژواک، یکی از مسئولان حکومت طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته که حمله خونین بعدازظهر سه شنبه پایان یافته است. وی از کشته شدن عامل انتحاری که سوار بر موتور، خود را مقابل ورودی بیمارستان منفجر کرد و دیگر عوامل این حمله در جریان درگیری در داخل محوطه بیمارستان خبر داد.

این حمله نیمروز سه‌شنبه ۲ نوامبر (۱۱ آبان) روی داد و بنابر اعلام یکی از مقامات طالبان، انفجار اول در نزدیکی بیمارستان «سردار محمد داوود خان» و انفجار دوم در ورودی آن اتفاق افتاده است.

با آغاز حملات، کارکنان بیمارستان در یک اتاق امن پناه گرفته‌اند و یکی از شاهدان از داخل بیمارستان به خبرگزاری فرانسه گفته است که «تیراندازی درون ساختمان همچنان ادامه دارد و مهاجمان از اتاقی به اتاق دیگر می‌روند.»

پس از اولین انفجار، نیروهای طالبان که مدت سه ماه است کنترل کابل را در دست دارند، با دو خودروی زرهی و یک وانت به محل حادثه شتافتند.

صدای آژیر خطر همچنان در خیابان‌ها شنیده می‌شود و آمبولانس‌ها با سرعت به سمت محل انفجارها در حرکتند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است؛ با این وجود از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت، شاخه داعش در افغانستان موسوم به «داعش خراسان» بارها دست به حملات خونین زده است.

آخرین حمله این گروه در پایتخت افغانستان به سوم اکتبر برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که انفجار بمب در نزدیکی مسجد عیدگاه در شهر کابل دست‌کم هشت کشته برجای گذاشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی