ویلیام برنز

ویلیام برنز، مدیر آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در جریان سفر خود به مسکو در ماه نوامبر هشدار داد که اگر آژانس های اطلاعاتی آمریکا روسیه را مسئول "سندرم هاوانا" در میان دیپلمات های آمریکایی بدانند، این امر دارای عواقبی برای مسکو خواهد بود.

به گزارش ایران پژواک، این خبر را روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع خود منتشر کرده است.

به نوشته این روزنامه، برنز این موضوع را با مقامات سازمان امنیت فدرال و سازمان اطلاعات خارجی روسیه در میان گذاشته است.

در این مقاله آمده است: "او (برنز) به آنها گفت که ایجاد آسیب جدی مغزی به دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌هایشان از رفتار قابل قبول سرویس‌های اطلاعاتی حرفه‌ای فراتر است".

در عین حال، برنز مستقیما مسکو را به هیچ اقدامی علیه دیپلمات های آمریکایی متهم نکرد.

در مقاله واشنگتن پست گفته می شود:" این واقعیت که برنز هشدار خود را با کلمه "اگر" مطرح کرد، نشان می‌دهد که پس از چهار سال تحقیقات در دولت‌های مختلف، مقامات ایالات متحده هنوز نمی‌توانند علت این حوادث غیرعادی را تعیین کنند. با این وجود تصمیم مدیر سیا برای گفتگو درباره احتمال دخالت روسیه به طور مستقیم با همکارانش در مسکوحاکس از سوءظن عمیق سازمان سیا به دست داشتن کرملین در این حادثه است".

سیا از اظهار نظر در اینباره خودداری کرد.

مسکو در گذشته هرگونه دخالت در سندروم هاوانا را رد کرده است. این بیماری ناشناخته از سال ۲۰۱۶ شروع به شیوع در بین دیپلمات های آمریکایی در سراسر جهان کرد. حدود ۲۰۰ دیپلمات در تمام قاره ها آسیب دیدند. فعلاً این پدیده قابل توضیح نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی