سعید خطیب‌زاده

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای وین رو به جلو بود و توصیه ما این است که طرف های مقابل با عزم رسیدن به توافق خوب به وین بیایند.

به گزارش ایران پژواک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری با خبرنگاران در مورد روند مذاکرات وین گفت: نگاه ما در گفتگوهای وین رو به جلو بوده و توصیه ما این است که طرفهای مقابل هم با عزم رسیدن به توافق خوب به وین بیایند.

وی افزود: این تصور اشتباه که وقت و انرژی جمع را با اخبار بیخود تلف کنند و خواستههایی فراتر از برجام داشته باشند و منافعی کمتر از برجام برای ایران قائل شوند، برای ایران غیرقابل تحمل است. در این صورت در این دور که وارد محتوا هم خواهیم شد، نتیجه خوبی خواهیم دید. سه کشور اروپایی هم برنامه جدی خود را ارائه کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اتفاقاتی که در یمن در حال رخ دادن است، گفت: با توحه به آنچه در سکوت مجامع بین المللی و تجهیزات برای ائتلاف خودخوانده علیه یمن ارایه میکنند شاهد افزایش بمباران این منطقه هستیم و تاریخ فراموش نخواهد کرد آنچه این روزها از طرف سعودیها و همراهان اتفاق می افتد.

 خطیب زاده درباره اینکه چه پاسخی به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران دارید گفت: پاسخ تهدید نظامی رژیم غاصب، مانور پیامبر اکرم است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات وزیر خارجه در باکو برای ایرانیان خارج از کشور گفت: مقدمات اولین جلسه حضور شورای عالی ایرانیان را فراهم و طرح جامع ایرانیان خارج از کشور هم آماده شد تا با همکاری مجلس قانون خوبی برای حمایت و صیانت از ایرانیان خارج از کشور داشته باشیم و یکی از سرفصل های آن همین مشمولین است که درصورت مصوب شدن جزییات آن را اطلاع رسانی می کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی