سیف

بازگرداندن ثبات به بازار ارز، ادعایی بود که امروز رییس کل بانک مرکزی از آن به عنوان دستاورد دوره مدیریت خود نام برد.

به گزارش ایران پژواک، دفاع سیف از عملکرد خود امروز یکی از اخبار جالب توجه اقتصادی بود. به دنبال رشد افسارگسیخته‌ی نقدینگی و رسیدن به رقم بی‌سابقه‌ی ۱۵۳۰ هزار میلیارد تومان که عمده کارشناسان مهم‌ترین دلیل آن را سودهای موهوم بانکی می‌دانند، از اواخر سال گذشته تلاطم در بازار ارز آغاز شد. دلار از شش ماهه دوم سال قبل تا کنون ۱۴۶ درصد رشد را تجربه کرده و امروز در بازار غیررسمی ۹۶۰۰ تومان مبادله می‌شد. در این شرایط، دولت تصمیم به تعویض رییس بانک مرکزی گرفت.

ولی‌الله سیف رییس کل سابق بانک مرکزی روز چهارشنبه ۳ مردادماه ۱۳۹۷ با رای هیات وزیران جای خود را به عبدالناصر همتی داد. امروز هم مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید در برج میرداماد برگزار شد که سیف با مروری بر عملکرد پنج ساله‌اش ضمن درخواست برای نقد و بررسی آن، از ساماندهی موسسات غیرمجاز، مهار تورم و همچنین برگرداندن ثبات به بازار ارز به عنوان مهمترین دستاوردهای این بانک در دوران فعالیتش نام برد.

عبدالناصر همتی هم در اولین اظهاراتش در سمت ریاست کل بانک مرکزی از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز خبر داد و گفت که رانت ارزی را حذف خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی