• ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
  • کد خبر: 25473
طبیعت

در ایالت کوئینزلند استرالیا، خرید کوه شخصی امکان پذیر شد.

به گزارش ایران پژواک، روزنامه دیلی میل می نویسد که کوه Mount Hallen در ۱۰۰ کیلومتری شهر بریزبن به فروش گذاشته شده است.

کسانی که مایل به خرید یک قطعه زمین به مساحت ۱۰۷.۲ هکتار هستند باید فقط ۶۲۰ هزار دلار استرالیا - کمتر از میانگین قیمت یک خانه در بریزبن - بپردازند. قله کوه Mount Hallen مشرف به دریاچه ویونخو (Wivenhoe) است و فقط با قابل دسترسی است. مطلقاً هیچ زیرساختی روی این کوه وجود ندارد - فقط یک ایستگاه قدیمی در آنجا هست که زمین شناسان از آن برای ایجاد نقشه های منطقه استفاده می کردند. در نزدیکی کوه، اکثراً زوج های متاهل و افراد مسن زندگی می کنند و جوانان فقط ۲.۶ درصد ساکنه منطقه را تشکیل می دهند.

مالکان قبلی رویای زندگی در کوهستان را داشتند و قصد داشتند یک خانه سالمندان در کوه Mount Hallen بسازند، اما ساخت چنین ملکی در این کوه مشکل بود و بنابراین تصمیم گرفتند فقط برای استراحت از زندگی شهری به این مکان بیایند. با این حال، به گفته مشاوران املاک، در روی این کوه مکان مناسبی برای ساخت یک خانه شخصی وجود دارد.

پیش از این در نروژ جزیره خالی از سکنه استور در استان نوردلند در شمال این کشور به فروش گذاشته شده بود. این قجزیره و دارای ساحل شنی، کوه و دریاچه های کوچک که در آغاز قرن بیستم متروک بود، قرار بود در مزایده با قیمت اولیه دو میلیون کرون به فروش برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی