• ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
  • کد خبر: 38330
عکس

معماران تصمیم گرفتند تا از باغچه های کوچک در این پروژه استفاده کنند که امکان ورود نسیم و نور طبیعی به فضای داخلی را فراهم می کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، شرکت معماری ژاپنی شوگو آراتانی و شرکا (shogo aratani architect & associates) تکمیل پروژه مسکونی در یک محله متراکم در شهر اوزاکا، ژاپن را بر عهده داشته است. طراحی این خانه به دنبال ایجاد فضایی متفکرانه و ویژه برای ساکنین بوده است.

استفاده خلاقانه از باغچه

با توجه به محصور شدن بین خانه های همسایه، مالک با کمبود نور طبیعی و رطوبت مشکل ساز در ساختار از پیش موجود خانه مواجه بود. در همین راستا، معماران تصمیم گرفتند تا از باغچه های کوچک در این پروژه استفاده کنند که امکان ورود نسیم و نور طبیعی به فضای داخلی را فراهم می کنند.

باغچه های کوچک در سه سمت مختلف در حجم خانه تراشیده شده اند که اتمسفر متراکم را حفظ کرده، در شرایطی که مشکلات نور و تهویه را برطرف می کند. نسیم هایی که از شکاف های بین خانه ها عبور می کنند از فضاهای خالی ایجاده شده به واسطه این باغچه ها عبور کرده و همراه با نور طبیعی وارد فضای داخلی می شوند. یک فضای توخالی مشابه نیز در نمای به سمت خیابان ایجاد شده که ورودی خانه را به دو قسمت تقسیم می کند.

نکته جالب و مهم این طراحی عدم دید همسایه ها به داخل خانه است، به طوری که حتی نیاز خاصی به نصب پرده هم نیست تا جلوی دید افراد کنجکاو گرفته شود! البته نورگیری طبیعی نیز به شکل هوشمندانه ای انجام می شود.

این چهار فرورفتگی فضای داخلی خانه را به مناطقی کاربردی تقسیم می کنند که توسط یک اتاق اصلی واقع در مرکز به هم متصل می شوند. ارتفاع بلند دیوارها اجازه می دهد تا نور از چهار جهت وارد خانه شده و یک فضای باز و پر نور ایجاد شود.

اطلاعات پروژه:

مکان: نیاگاوا-شی، اوزاکا، ژاپن

کاربری: خانه مسکونی

معمار: شوگو آراتانی آرکیتکتس و شرکا

مساحت سایت: ۱۱۹.۷ متر مربع

مساحت ساختمان: ۷۱.۶ متر مربع

مساحت کلی طبقات: ۱۲۰.۳ متر مربع

۷۱ متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ(+تصاویر)

۷۱ متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ(+تصاویر)

۷۱ متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ(+تصاویر)

۷۱ متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ(+تصاویر)

۷۱ متری ژاپنی ساز در یک محله شلوغ(+تصاویر)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی