بوریس جانسون

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه مدعی شد حمله به اوکراین می‌تواند طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود و از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواست تا از لبه پرتگاه عقب نشینی کند.

به گزارش ایران پژواک، وی در پیامی به متحدان اروپایی گفت: «آمادگی‌ جدی برای حمله روسیه با حدود ۱۳۰ هزار نیرو در مرزهای اوکراین انجام شده است».

جانسون افزود: «جهان باید بهای اقتصادی و سیاسی یک تهاجم را به روسیه نشان دهد که این موضوع می‌تواند با پایان دادن به وابستگی به گاز روسیه باشد».

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: «شرایط بسیار بسیار خطرناک و سخت است و ما در لبه پرتگاه قرار داریم اما هنوز زمان برای رئیس جمهور روسیه وجود دارد تا عقب نشینی کند».

وی خواستار مذاکرات بیشتر شده و از روسیه درخواس کرد تا از تهاجمی فاجعه آمیز جلوگیری کند.

در همین حال وزیر خارجه انگلیس همگام با فضا سازی مقام‌های آمریکایی  بار دیگر مدعی شد که  روسیه ممکن است هر لحظه به اوکراین حمله کند.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس  شنبه شب به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت: «من ریاست جلسه توجیهی کابینه در مورد تهدید جدی روسیه  علیه اوکراین را برعهده داشتم. آخرین اطلاعات حاکی از آن است که روسیه هر لحظه ممکن است حمله کند و ما از کرملین می‌خواهیم که تنش‌زدایی کند.»

وی در ادامه این توییت نوشت، تمرکز ما اولویت دادن به ایمنی و امنیت اتباع انگلیسی در اوکراین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی