• ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
  • کد خبر: 25978
روسیه

وزارت دفاع روسیه از آغاز عملیات بازگشت نظامیان مستقر در مرز اوکراین به پادگان‌های خود خبر داد.

به گزارش ایران پژواک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه در این باره گفت: «یگان‌های مناطق نظامی جنوب و غرب که ماموریت خود را به پایان رسانده‌اند، بارگیری تجهیزات را آغاز کرده‌اند و از امروز به پادگان‌های خود باز خواهند گشت.»

هر چند برخی منابع غربی از این اقدام روسیه بعنوان نخستین نشانه از «کوتاه آمدن» مسکو یاد می کنند ولی ژنرال کوناشنکوف بازگشت سربازان را سیر طبیعی بعد از هر مانور عنوان کرده و می گوید با پایان یافتن تمرینات نظامی، سربازها با استفاده از شیوه های مختلف به پادگان ها باز می گردند.

با این حال و به گزارش گالینا پولونسکایا، خبرنگار یورونیوز در مسکوبخش مطبوعاتی یگان نظامی جنوب، تا این لحظه تنها آندسته از خودروهای نظامی و زرهی که در رزمایش کریمه شرکت کرده بودند به محل استقرار دائمی خود باز می گردند.

ایگور کوناشنکوف در کنفرانس مطبوعاتی سه شنبه همچنین بر برگزاری مانورها و تمرینات نظامی روسیه در سراسر خاک این کشور تاکید و آن را حق کشورش دانست. او در بخشی از سخنانش بر کارزار شکل گرفته در غرب برای آتش افروزی و تحریک مسکو تاکید کرد، کارزاری که به زعم او بی سابقه است.

این در حالیست که همزمان با بالاگرفتن شائبه حمله روسیه به اوکراین در روز ۱۶ فوریه، تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع جنگ، امروز با سفر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به مسکو ادامه پیدا کرده است.

حمله به اوکراین چه تاثیری بر قیمت نفت دارد؟

یورونیوز در گزارش دیگری آورده است، با توجه به تاثیرگذاری بالای حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین بر عرضه انرژی، قیمت هر بشکه نفت پایه برنت نیز در مبادلات روز جمعه ۳.۳۱ درصد افزایش یافت و به ۹۴ دلار و ۴۴ سنت رسید.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان در اوایل این هفته پیش‌بینی کردند که در صورت ایجاد «اختلال» در جریان نفت از سوی روسیه، قیمت جهانی نفت به سرعت می‌تواند به ۲۱۰ دلار برسد و احتمال ثبت رکورد تاریخی ۱۵۰ دلاری نیز وجود دارد. پیش از این، اوج تاریخی قیمت نفت برنت در ژوئیه سال ۲۰۰۸ و به نرخ ۱۴۷ دلار و ۵۰ سنت ثبت شده بود.

روسیه پس از آمریکا دومین تولیدکننده نفت جهان و مهم‌ترین تامین‌کننده گاز اروپاست.

همزمان با تشدید بحران اوکراین، قیمت جهانی هر اونس طلا نیز روز جمعه ۱.۷ درصد افزایش یافت و به هزار و ۸۵۹ دلار رسید که بالاترین سطح در سه ماه گذشته محسوب می‌شود.

کارشناسان معتقدند که در صورت رخداد حمله نظامی روسیه به اوکراین قیمت نفت و طلا همچنان به صعود خود ادامه خواهند که نتیجه آن تحمیل تورم بیشتر به مصرف‌کنندگان خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی