OPEN SEA

با افزایش فشار بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال بزرگ مانند کوین‌بیس، کراکن و بایننس برای محدود کردن دسترسی به پلتفرم‌های خود برای همه کاربران، OpenSea، یک بازار NFT مستقر در ایالات متحده نیز دسترسی برخی از کاربران را محدود کرده است.

به گزارش ایران پژواک، سعید خوشبخت، کارشناس ارزهای دیجیتال، گفت: NFT برای انتقال پول نیست و این مفهوم مدتی است در دنیای رمزارزها خیلی جدی تر شده است؛ NFTها در واقع توکن‌های بی همتایی هستند که به یک اثر هنری، رویداد، واقعی و اتفاقی اشاره می‌کنند و این توکن‌ها مانند بیت‌کوین و اتریوم و سایر رمزارزها رفتار پولی ندارند و رفتار یادبودی دارند.

وی در ادامه افزود: بازاری نیاز بود برای اینکه افراد بتوانند این توکن ها را ایجاد کنند، عرضه کنند و به فروش برسانند همان طور که برای بیت کوین بایننس و سایر صرافی ها ایجاد شد و به این صرافی ها برای خرید و فروش رمزارزها نیاز پیدا کردیم نیاز به گالری هایی ایجاد شد برای خرید و فروش تابلوها و آثار هنری. NFT در واقع یک گالری بزرگ دیجیتال است برای خرید و فروش توکن ها.

این کارشناس ارزهای دیجیتال در ادامه افزود: OPEN SEA به تازگی گفته است که خدماتی به ایرانی ها عرضه نمی کند؛ ایرانیان به ذات حق نداشتند از این سیستم استفاده کنند چراکه هیچ سرویس دهنده بین المللی حق ندارد برای ایرانیان شرایطی را فراهم کند تا بتوانند از طریق آن انتقال مالی انجام دهند و OPEN SEA این امکان را فراهم کرده بود.

وی در ادامه افزود: باید در نظر داشت که ذاتا ادعای این نظریه وجود دارد که بخش بزرگی از NFTها برای جایه‌جایی پول و حتی برای پول شویی مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه عملا بستری در اختیار قرار گرفته بود که ما بتوانیم از طریق آن تراکنش داشته باشیم و خرید و فروش کنیم و با ترفند هایی انتقالات مالی و تبادلات مالی را محقق کنیم در صورتی که حتی برای خرید و فروش توکن ها نیز حقی برای ایرانیان در نظر گرفته نشده است چراکه ایرانیان تحریم هستند و سرویس دهنده حق نداشته است از ابتدا نیز به ایرانیان سرویس دهد.

این کارشناس بازار رمزارز در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا پول ایرانیان با این اتفاق از دست رفته است یا خیر گفت: به احتمال خیلی زیاد این اتفاق نیافتاده است چراکه پلتفرم OPEN SEA دو بخش دارد یکی وبسایت آن است و دیگری قرار داد هوشمند آن است که بر روی بلاکچین کار می کند. اگر قسمت وبسایت آن نیز در دسترس نباشد مهم نیست نهایتا با یک فیلترشکن می توان وارد آن شد و قسمت مهم آن قرار داد هوشمند آن است که آیا امکان بلاک کردن افراد را دارد یا خیر و بنده فکر نمی کنم که امکان بلاک کردن افراد را داشته باشد و اگر این امکان را نداشته باشد نهایتا از طریق قرار داد هوشمند می توان به دارایی ها دسترسی پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: کاربران باید همیشه این موضوع را در نظر داشته باشند که وقتی از سرویس دهنده بین المللی استفاده می کنند همواره این خطر آنها را تهدید خواهد کرد چراکه سرویس دهنده های بین المللی فعلا این حق را ندارند که به ایران و ایرانیان خدمات ارائه دهند و این اتفاق شایع است و احتمال اینکه باز هم شاهد آن باشیم بالا است.

این کارشناس رمزارز در ادامه در پاسخ به این پرسش که به سرانجام رسیدن مذاکرات چقدر دست ایرانیان را برای فعالیت در پلتفرم‌ها خارجی باز می کند؛ گفت: صرافیان خارجی از خدایشان است که ایرانیان به صرافی بازگردند چراکه آنها به دنبال مشتری هستند بنابراین اگر توافق به صورتی باشد که به این پلتفرم ها اجازه فعالیت دهد حتما شاهد بازگشت ایرانیان به صرافی های خارجی خواهیم بود اما سوال اینجا است که شرایط توافق و رفع تحریم ها در چه سطحی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی