اولیانوف

وب سایت پولیتیکو در تازه ترین ادعای خود درباره مذاکرات وین نوشت: درخواست های روسیه، گفتگوهای وین را در آستانه نابودی قرار داده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از وب سایت پولیتیکو، دیپلمات ها می گویند که گفتگوها بر سر درخواست های روسیه به بن بست رسیده و بازگشت به برجام را مختل ساخته است.

براساس این گزارش اکنون، شاید گفتگوها دچار مکث شود تا ایران و روسیه، گفتگوی دو جانبه ای درباره این وضعیت داشته باشند. غرب برای روسیه روشن ساخته که هیچ راهی برای پذیرش و گنجاندن درخواست های روسیه در توافق وجود ندارد.

به نظر می رسد ایران با توجه به افزایش بهای نفت، خواهان انجام توافق است.

روسیه درخواست می‌کند که هرگونه بازگشت به این توافق شامل تضمین‌هایی باشد که هرگونه تجارت آینده روسیه با ایران از تحریم‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده مستثنی شود - یک چرخش در آخرین لحظات از سوی مسکو در پاسخ به تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که این کشور به دلیل تهاجم به اوکراین با آن مواجه است.

یکی از مقامات ارشد غربی مطلع از شرایط به پولیتیکو گفت که برآورده شدن خواسته‌های روسیه غیرممکن است، زیرا مذاکره در وین برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق سال ۲۰۱۵ بود و نه تحریم‌های مسکو.

ادعای پولیتیکو در حالی است که برخی منابع داخلی معتقدند آمریکا این موضوع را بهانه قرارداده و الا هنوز برخی از شرایط ایران در خصوص توافق را نپذیرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی