• ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
  • کد خبر: 27006
بوریس جانسون

نخست وزیر انگلیس با اذعان به قدرت نظامی برتر روسیه در جنگ اوکراین عنوان کرد که پیروزی این کشور یک احتمال واقعی بشمار می‌رود.

به گزارش ایران پژواک، بوریس جانسون که به دهلی نو سفر کرده ، در نشست خبری مشترک با نارندرا مودی، همتای هندی اش گفت: پوتین ارتش بزرگی دارد، [اما] موقعیت سیاسی بسیار دشواری دارد زیرا مرتکب اشتباه فاجعه‌باری شده است.

وی با بیان اینکه روسیه به تصرف بندر استراتژیک ماریوپل نزدیک است، افزود: تنها گزینه ای که پوتین در حال حاضر دارد این است که به تلاش برای استفاده از رویکرد وحشتناک و کوبنده خود برای سرکوب اوکراینی ها ادامه دهد.

نخست وزیر انگلیس بر همین اساس آینده جنگ در اوکراین را غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد و افزود که باید واقع‌بینانه به مسائل نگاه کرد. او گفت که «احتمال جدی» وجود دارد که جنگ در اوکراین تا «پایان سال ۲۰۲۳» طول بکشد.

وی با گوشه چشمی به احتمال پیروزی روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد که پوتین نمی تواند روح مردم اوکراین را تسخیر کنید و اقدامات او اراده مردم اوکراین را تقویت می‌کند.

جانسون افزود: باید ببینیم چه کارهای بیشتری می توانیم از نظر نظامی انجام دهیم. باید به تشدید تحریم های اقتصادی ادامه دهیم و می خواهیم مطمئن شویم که موجی از فشار بر پوتین وجود دارد.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

نخست‌وزیر انگلیس که هفته گذشته در سفری غیرمنتظره به کی‌یف با «ولودمیر زلنسکی» دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد که حوادث در اوکراین، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرد. نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را

افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم»

انگلیس دیروز شمار دیگری از ژنرال‌های روس را تحریم و کار آموزش نیروهای نظامی اوکراین در خاک این کشور را آغاز کرد.

وی در بحبوحه افتضاح "پارتی گیت" راهی هند شده تا رهبران این کشور را نسبت به حمایت از روسیه در جنگ اوکراین منصرف و با سیاست‌های کشورهای غربی همسو کند. پوتین در اظهار نظری، نخست وزیر انگلیس را دشمن شماره یک روسیه خوانده است.

نخست وزیر انگلیس قرار است توسط کمیته تحقیقات مجلس عوام به دلیل اینکه نمایندگان را در ماجرای پارتی‌گیت گمراه کرده است، مورد بازجویی قرار گیرد؛ تحولی که به طور بالقوه می‌تواند به استعفای او از قدرت منجر شود.

جانسون متهم است که با برگزاری جشن تولد در ساختمان دفتر نخست وزیری، پروتکل‌های بهداشتی را در اوج محدودیت‌های کرونایی (موسوم به ماجرای پارتی گیت) زیر پا گذاشته است. او هفته پیش از سوی پلیس جریمه شد اما گفته می‌شود که دست کم شش جریمه دیگر در رابطه با نقض

محدودیت‌های کرونایی در راه است که در قیاس با ماجرای پارتی‌گیت از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی