ترامپ

سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که در ادامه تحولات اخیر مرتبط با شبه جزیره کره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نامه جدیدی از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، «سارا سندرز» به خبرنگاران گفت: نامه‌نگاری میان سران دو کشور با هدف پیگیری موضوع نشست سنگاپور و پیشبرد تعهدات ذکر شده در بیانیه مشترک صورت گرفته است.

ترامپ هم با انتشار توئیتی در همین رابطه، با تشکر از رهبر کره شمالی برای بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جریان جنگ دو کره (1950 - 1953) نامه روز چهارشنبه کیم را «خوشایند» خواند و نوشت که «مشتاقانه» در انتظار دیدار بعدی با اوست.

این تحولات تنها دو روز پس از انتشار گزارش‌هایی از آغاز ساخت موشک‌های قاره‌پیمای جدید در کره شمالی صورت می‌گیرد.

روزنامه واشنگتن روز سه شنبه به نقل از نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارش داده بود که دانشمندان کره شمالی مشغول کار روی دست‌کم یک یا دو موشک سوخت مایع قاره پیما در تاسیسات واقع در منطقه «سانوم‌دانگ» در حوالی پایتخت این کشور هستند.

این در شرایطی است که سران آمریکا و کره شمالی خرداد ماه سرانجام پس از چند دهه با یکدیگر در سنگاپور دیدار و توافق همکاری با هدف کاهش تنش ها امضا کرده بودند.

پیونگ یانگ سال گذشته (میلادی) ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و همچنین موشک‌هایی را آزمایش کرد که از حریم هوایی ژاپن گذشت.

کارشناسان در آن زمان ارزیابی کردند که موشک‌های کره شمالی، توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی