• ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر: 27660
ادموند اختر

ادموند اختر پیشکسوت استقلال گفت: فرهاد مجیدی با این رفتارش نشان داد هیچ اهمیتی به احساسات هواداران نمی‌دهد، گرچه اقدام او کاملاً حرفه‌ای بود و نمی‌توان خرده‌ای به او گرفت.

به گزارش ایران پژواک، ادموند اختر، بازیکن اسبق تیم استقلال درباره موضوع جدایی فرهاد مجیدی از استقلال اظهاراتی مطرح کرد:

از قبل می‌دانستم دوباره تیم را رها می‌کند

مهاجم قدیمی‌استقلال درباره اینکه آیا انتظار جدایی فرهاد مجیدی از این تیم را داشته یا نه گفت: «من قبل از اینکه لیگ تمام شود انتظار داشتم که فرهاد مجیدی از استقلال برود. چون این بار اولش نبود، بلکه بار چهارم یا پنجم بود که در شرایطی که کسی انتظارش را نداشت استقلال را رها کرد و رفت».

این اقدام فرهاد برای فوتبال حرفه ای است

وی افزود: «البته در بحث فنی و حرفه ای حق را به او میدهم که بخواهد تیمش را عوض کند. حالا این برای پول بوده یا موقعیت کاری فرقی نمی‌کند. اما این طرز تفکر برای مربیان ایرانی درست نیست». بازیکن اسبق استقلال اضافه کرد: «بارها گفته ام فوتبال ایران یک فوتبال احساسی است و اصلاً حرفه‌ای نیست. اگر حرفه ای بود همین الان کمک داور ویدیویی داشتیم. از همین جا می‌توان فهمید که این فوتبال یک فوتبال احساسی اس چکت. فرهاد مجیدی با این کارش با احساسات ۴۰ میلیون هوادار استقلال بازی کرد».

اختر افزود: «الان دیگر مجیدی در ذهن هوادار استقلال مجیدی سه ماه پیش یک ماه پیش و یک هفته پیش نیست. چون ۹۰ درصد طرفداران استقلال را نوجوانان و جوانان زیر ۲۵ سال که به شدت احساسی هستند تشکیل میدهند. به خاطر همین قطعاً در نظر آنها جای قبلی را ندارد».

هضم این جدایی برای مردم سخت است

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: «این کار به لحاظ حرفه‌ای کار درستی بود. شاید مجیدی دیگر در هیچ مقطعی نمی‌توانست چنین پیشنهادی از فوتبال امارات داشته باشد. فوتبالی که در هیچ زمینه ای قابل مقایسه با فوتبال ایران نیست. این حق مجیدی بود که این کار را بکند اما چون بار اولش نبود هضم کردن آن برای هوادار سخت است».

وی افزود: «به یاد داریم که یکبار گفت به خاطر فرزندش می‌خواهد به امارات برود اما سر از فوتبال قطر درآورد. در فوتبال همه چیز پول نیست. شکر خدا هر کسی به اندازه خودش پول دارد. فردی در جایگاه مجیدی دیگر برایش ۵۰۰ میلیارد تومان با ۷۰۰ میلیارد تومان فرقی نمی‌کند یا هزار میلیارد تومان با ۱۵۰۰ میلیارد تومان تفاوتی ندارد، پولدار پولدار است اما تکرار جدایی‌های این مدلی از استقلال باعث می‌شود موقعیت فرهاد مجیدی نزد هواداران این باشگاه به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد».

مجیدی در استقلال مجیدی شد

فوتبالیست قدیمی‌تیم استقلال یادآور شد: «افراد به مراتب بزرگتر از فرهاد مجیدی در این باشگاه آمده‌اند و رفته‌اند. مجیدی که نه در بحث مربیگری و در بحث بازیگری چهره بزرگی نبوده است. او هر چه دارد از استقلال است. از ویترین این باشگاه است. مثال می‌زنم؛ حسین زادۀ سایپا با حسین زادۀ استقلال یکی بود؟ شاید حتی حسین زاده سایپا به لحاظ فنی از حسین زاده استقلال بهتر بود اما آنچه حسین زاده استقلال را چهره کرد، ویترین استقلال بود. پس مطمئن باشید از جدایی مجیدی استقلال ضرر نمی‌کند».

کارشناس استقلالی تصریح کرد: «هر زمان هر بازیکن یا مربی از استقلال رفته پس از مدتی یکی بهتر از آن به استقلال آمده است. فقط شاید مدت کوتاهی تیم دچار مشکلات جزئی شود. برای نمونه همین قبیل رفتارهای فرهاد مجیدی باعث شد تا حداقل سه عنوان قهرمانی مفت از دست برود، ولی در نهایت استقلال ضرر نمی‌کند».

از نگاه حرفه ای نمی‌توان به مجیدی خرده گرفت

اختر توضیح داد: «شاید فرهاد مجیدی با خودش فکر کرده که چون با استقلال قهرمان شده با کوچکترین اتفاقی صدایش می‌زنند و برمی‌گردد و دوباره سرمربی استقلال می‌شود، اما خیلی بعید می‌دانم که جوانان احساساتی امروز فوتبال ایران دیگر مثل گذشته او را دوست داشته باشند. با این همه به لحاظ حرفه ای مجیدی کاری نکرده که بتوان به او خرده گرفت ولی به لحاظ احساسی اقدامش به هیچ وجه درست نبود».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی