نمایشگاه اتومبیل

ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته ارومیه در حالی به پایان رسید که در طی چهار روز برگزاری، شاهد بازدید کم رمق بازدیدکنندگان و حضور کم تعداد خودروسازان خودنمایی کرد.

به گزارش ایران پژواک، نمایشگاه خودرو و قطعات و صنایع وابسته در ارومیه از سال ۹۵ شروع شد و استارت این نمایشگاه با برنامه‌ریزی یکی از دو خودروساز بزرگ دولتی "سایپا" رقم خورد.

در اولین نمایشگاه، خودروسازان قابلی چون سایپا، پارس خودرو، کرمان موتور و نمایندگان خودروساز های جهانی میتسوبیشی ژاپن، ام وی ام چین و اس سانگ یونگ کره جنوبی حضور یافتند ولی هر چه گذشت هر سال نمایشگاه نسبت به قبل ضعیف‌تر و با حضور شرکت‌های کمتری برگزار شد.

در حالی که صنعت خودروی کشور یک صنعت کاملا انحصاری است و اجبار به خرید خودروهای قدیمی و از رده خارج با محوریت دو خودروساز دولتی است و انتقادات زیادی از سوی مردم به آن شکل گرفته، نمایشگاه خودروی ارومیه نیز امسال درحالی در ششمین نمایشگاه که روز گذشته /شنبه ۱۶ مهر/ به پایان رسید، ضعیف‌تر از حد انتظارات برگزار شد و شاهد حضور تنها ۳ خودروساز آنهم با ارائه محصولات چینی با قیمت‌های گران و لاکچری همراه بود.

درحالی که زمانی کشورهای ژاپن، فرانسه و کره جنوبی با خودروهای با کیفیت و به روز تری در نمایشگاه ارومیه نیز حضور می‌یافتند، امسال حتی دو خودروساز دولتی ایرانخودرو و سایپا نیز از حضور در نمایشگاه امتناع ورزند.

ذکر این نکته هم ضروری است در روز پایانی نیز همانند روزهای قبل شاهد کم رغبتی مردم به نمایشگاه و بازدید کم بود که این اتفاق نشان از انحصار صنعت خودروی کشور و حضور نیافتن شرکت‌های دیگر خودروسازی در نمایشگاه می توان بیان کرد.

این نکته را هم نباید فراموش کرد که برگزار کننده یا میزبانی اصلی ششمین دوره، هیچ برنامه و رغبتی برای رسانه‌ای شدن این دوره حداقل همانند ادوار قبلی نداشتند و به نظر می‌رسد صنعت خودرو با توجه به انحصار تولید و بازار، نیازی به تبلیغات و حضور رسانه هم ندارد که طبیعی است.

نظر شرکت‌های حاضر:

یکی از نمایندگان خودروهای چینی مونتاژی در ایران، نمایشگاه امسال را کم رمق تر از پارسال با این حال شاهد فروش بالاتر از حد انتظاری داشتیم.

یک نماینده دیگر حاضر در نمایشگاه گفت: یک محصول در این غرفه شرکت برای اولین بار در ارومیه به نمایش گذاشته و با قیمت نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال به صورت ۳ ماهه به فروش می‌رسد.

نظر بازدیدکنندگان:

یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز با اشاره به قیمت بالای خودروهای موجود که چینی نیز هستند خاطر نشان کرد: هرچند شاهد پیشرفت خودروهای چینی چه از نظر طراحی و چه از نظر کیفیت هستیم، ولی قیمت بالای آنها و همچنین عدم رغبت کشورهای دیگر برای خرید این خودرو، بازار ایران را بهترین بازار برای خودروهای چینی تبدیل کرده است که نبود رقیب نیز باعث قیمت‌های بالا و فضایی آنها شده است.

یک بازدیدکننده دیگر گفت: کم رمقی نمایشگاه، عدم حضور دو خودروساز بزرگ کشور و قیمت‌های بالا، اتفاق خوبی برای بازدیدکنندگان رقم نزده بود.

بازدید کننده دیگری، قیمت‌های بالا را آن هم برای محصولات چینی، فراتر از توان خرید مردم و جامعه بیان کرد و افزود: ای کاش تغییراتی در روند وضعیت خودرو در کشور رخ دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی