جنگ اوکراین

یک مقام ارشد نیروهای مرزبانی اوکراین امروز یکشنبه گفت، وضعیت در مرز اوکراین-بلاروس پیچیده و متشنج بوده اما تحت کنترل است.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری دمچنکو، سخنگوی نیروی مرزبانی اوکراین امروز یکشنبه همچنین گفت، هیچ تغییراتی در اقدامات واحدهای بلاروسی در نزدیکی مرز با اوکراین به وجود نیامده است.

دمچنکو بیان داشت: وضعیت در مرز متشنج اما تحت کنترل است. ما تغییراتی در اقدامات واحدهای نظامی مرزبانی بلاروس، چه از جنبه کمی و چه از جنبه ماهیت اقدامات ثبت نکرده‌ایم.

این سخنگو اضافه کرد، واحدهای اطلاعاتی و نیروهای امنیتی اوکراین در حال تحلیل و رصد وضعیت هستند.

دمچنکو خاطرنشان کرد: ماموریت ما تقویت این سمت است و مرز با بلاروس هم مثل مرز با روسیه مورد توجه قرار گرفته تا همه نیروهایی که در منطقه حضور دارند برای مبارزه متقابل آماده باشند.

آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه گفت، باز کردن یک خط مقدم جدید توسط کی‌یف علیه بلاروس از نقطه نظر نظامی دیوانه وار است اما این فرآیند شروع شده است. رئیس جمهور بلاروس ناتو را متهم به تشویق اوکراین برای حمله به بلاروس کرده و گفت، برخی کشورها در اروپا حمله علیه کشور او را در نظر گرفته‌اند.

لوکاشنکو چندی پیش اعلام کرد روسیه و بلاروس بر سر ایجاد یک نیروی نظامی مشترک توافق کرده‌اند و اخیرا نیز از شروع روند استقرار این نیروی مشترک در بلاروس خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی