اخبار

متوسط درآمد خانوار شهری در سال گذشته 36.6 میلیون تومان بوده که نسبت به سال 1395 معادل 15 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از تجارت نیوز، در مقابل میزان هزینه خانوار شهری نیز در سال گذشته 32.9 میلیون تومان توسط مرکز آمار ایران گزارش شده است. این میزان 15 درصد نسبت به سال قبل خود افزایش داشته است.
 بدین ترتیب در سال گذشته متوسط درآمد کل هر خانوار ایران ۳٫۷ میلیون تومان بیشتر از هزینه‌های آن بوده که به طور ماهانه ۳۰۸ هزار تومان می‌شود.
طبق این محاسبات مرکز آمار ایران در مجموع بودجه هر خانوار شهری کشور در سال گذشته به ۶۹٫۵ میلیون تومان رسید که از این میزان ۳۶٫۶ میلیون تومان درآمد و ۳۲٫۹ میلیون تومان هزینه بوده است. بودجه هر خانوار روستایی نیز در مجموع طی سال گذشته به ۳۷٫۸ میلیون تومان رسید که از این میزان ۲۰ میلیون تومان درآمد و ۱۷٫۸ میلیون تومان هزینه خانوار روستایی بوده است. بدین ترتیب حجم کل بودجه خانوار شهری در سال گذشته ۳۱٫۵ میلیون تومان بیشتر از خانوار روستایی بوده است. به عبارتی کل بودجه خانوار شهری در سال گذشته ۱٫۸ برابر کل بودجه خانوار روستایی بوده است.
در سال گذشته گروه غیرخوراکی سهم ۷۶٫۷ درصدی و گروه خوراکی و دخانی سهم ۲۳٫۳ درصدی از هزینه‌های خانوار شهری داشته اند.در سال ۱۳۹۶ بخش مسکن با ۴۳ درصد بیشترین سهم از هزینه‌ گروه غیرخوراکی را در اختیار داشته است.
بر اساس همین گزارش متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری در سال ۱۳۹۶ معادل ۳۶٫۶ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۵ رشد ۱۵٫۷ درصدی داشته است.
بر اساس این گزارش در سال گذشته رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری با رشد هزینه کل سالانه خانوارهای شهری برابر بوده است.بیشترین درآمدی که خانوارهای شهری در سال گذشته به دست‌ آورده‌اند از طریق درآمدهای متفرقه و مشاغل مزد و حقوق بگیری بوده که هرکدام به ترتیب سهم ۴۹٫۶ و ۳۴٫۴ درصدی از درآمد سالانه خانوارها را در اختیار داشته‌اند.
میزان استفاده از اتومبیل شخصی توسط خانوارهای شهری در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۵ به افزایش سه درصدی به ۵۰٫۶ درصد رسید.در سال ۱۳۹۶ متوسط هزینه کل خالص سالانه یک خانوار روستایی ۱۷٫۸ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۵ معادل ۱۳٫۹ درصد رشد داشته است.
بر اساس همین گزارش متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی در سال ۱۳۹۶ معادل ۲۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۵ رشد ۱۴٫۱ درصدی داشته است.در سال گذشته رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای روستایی از رشد هزینه کل سالانه خانوارهای روستایی بیشتر بوده است.
بیشترین درآمدی که خانوارهای روستایی در سال گذشته به دست‌ آورده‌اند از طریق درآمدهای متفرقه و مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی بوده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی