• ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
  • کد خبر: 30533
نیکوس دندیاس

پس از آنکه اردوغان تهدید کرد که آتن را با موشک بالستیک هدف قرار می‌دهد، دولت یونان ترکیه را بابت این اظهارات مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "نیکوس دندیاس"، وزیر خارجه یونان ضمن حضور در نشست وزرای خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این غیرقابل قبول است که یک کشور متحد، یونان را با حمله موشکی تهدید کند. رویکرد کره شمالی نباید وارد ناتو شود.

دندیاس هنگام شرکت در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: تهدید به حمله موشکی علیه یونان توسط یک کشور متحد، یکی از اعضای ناتو، غیرقابل قبول بوده و محکومیت جهانی را به دنبال دارد. نگرش های کره شمالی نمی‌تواند و نباید وارد ائتلاف آتلانتیک شمالی شود.»

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه در جریان دیداری با جوانان در شورای شهر سامسون که روز شنبه برگزار شد گفت، ترکیه ساخت موشک بالستیک کوتاه‌برد خود را که "تایفون" نام دارد، آغاز کرده و این موشک، یونانی‌ها را می‌ترساند.

اردوغان همچنین گفت: یونانی‌ها می‌گویند این موشک می‌تواند به آتن برسد. البته که می‌تواند. اگر شما همینطور آرام نمانید، اگر چیزهایی از آمریکا یا دیگر جاها برای مسلح کردن جزایر بخرید، کشوری چون ترکیه هم مجبور می‌شود تا کاری کند.

روابط بین دو کشور مدت‌هاست که متشنج است و دو طرف بر سر یکسری مسائل از جمله ادعاهای قلمرو در دریای اژه و حق استخراج منابع انرژی در مدیترانه شرقی درگیر هستند. این دو کشور همچنین سه بار در نیم قرن گذشته تا آستانه جنگ پیش رفتند.

در این میان، سخنگوی دولت آتن گفت:‌ اردوغان باید بخوبی بداند که کشور ما نه می‌ترسد نه وحشت می‌کند. آقای اردوغان فکر می‌کند که چند بار حرف‌های غیرمنطقی و ناعادلانه را تکرار کند، می‌تواند آن را منطقی و عادلانه جلوه دهد.

وی ادامه داد: قرار نیست که چنین اتفاقی رخ دهد. یونان کاملاً مصمم و همیشه آماده است؛ آماده دفاع از قوانین بین المللی، دفاع از حق حاکمیت و حقوق حاکمیت خود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی