• ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
  • کد خبر: 31812
چین و تایوان

وزیر دفاع تایوان می گوید تشدید روابط نظامی این منطقه با آمریکا، ممکن از اقدام جدی از سوی چین را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایران‌پژواک از الشرق الاوسط، وزیر دفاع منطقه خودمختار تایوان مدعی شد این منطقه باید در خود آمادگی برای اقدامات احتمالی چین ایجاد کند.

«چیو کوچنگ» وزیر دفاع تایوان روز دوشنبه مدعی شد که تایوان باید امسال برای حمله ناگهانی ارتش چین به مناطق نزدیک به قلمرو خود آماده باشد.

در حالی که دلیل اصلی تنش‌ها در این منطقه به تشدید روابط تایوان و آمریکا برمی گردد، وزیر دفاع تایوان که در پارلمان این منطقه سخنرانی می‌کرد، در ادامه ادعاهای خود آورد که که ارتش آزادیبخش خلق چین احتمال دارد که بهانه‌هایی برای ورود به مناطق نزدیک به حریم هوایی و دریایی تایوان پیدا کند.

این مقام تایوانی اذعان کرد که چنین اقداماتی از سوی چین به دلیل افزایش مبادلات نظامی با آمریکا باشد که خشم پکن را برانگیخته است.

چیو ادامه داد: چین در حال تدارک چنین آمادگی‌هایی است. وزیر دفاع تایوان مدعی شد که اگر چین واقعاً مجبور باشد، به زور متوسل خواهد شد.

پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی تسلیحات و تجهیزاتی را به تایوان تأیید کرده است که شامل ۲۰۰ موشک ضد هوایی پیشرفته هوا به هوا (AMRAAM) و ۱۰۰ موشک AGM-۸۸B HARM است. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «فروش این تسلیحات توانایی تایوان برای تأمین دفاع از حریم هوایی و امنیت منطقه‌ای خود را تقویت خواهد کرد.»

در واکنش به صدور مجوز فروش این تسلیحات، وزارت خارجه چین اعلام کرد که «قاطعانه» با فروش برنامه ریزی شده سلاح به اوکراین مخالف است و افزود که ایالات متحده باید فروش تسلیحات و تماس‌های نظامی با تایوان را متوقف کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی