واگنر

فرمانده گروه نظامی واگنر وضعیت جبهه جنگ در منطقه باخموت اوکراین را بسیار دشوار عنوان کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از تاس، «یوگنی پریگوژین»، فرمانده گروه نظامی واگنر وضعیت جبهه جنگ در منطقه باخموت اوکراین را بسیار دشوار عنوان کرد و گفت: «ارتش اوکراین به صورت بی پایان در حال دریافت تسلیحات است.»

فرمانده واگنر گفت: «وضعیت در باخموت دشوار است، بسیار دشوار است، دشمن برای هر متر می جنگد و هر چه به مرکز شهر نزدیکتر می‌شویم، نبرد شدیدتر می‌شود، توپخانه و تانک بیشتر علیه ما استفاده می‌شود. اوکراینی‌ها به تأمین ذخایر بی پایان ادامه می‌دهند.»

او افزود: «ما رو به جلو حرکت می‌کنیم و به حرکت خود ادامه خواهیم داد، اما پیشروی در باخموت به شدت سخت شده است.»

پریگوژین، فرمانده نیروهای واگنر که در کنار ارتش روسیه در حال نبرد برای کنترل شهر باخموت هستند، پیشتر در روز شنبه گفته بود که نیروهای روسیه حدود ۱.۲ کیلومتر تا مرکز اداری شهر باخموت فاصله دارند.

یوگنی پریگوژین پیش از این نیز گفته بود که نیروهای روسیه در شهر باخموت در شرق اوکراین، با کمبود مهمات مواجه هستند. او که یکی از نزدیک‌ترین متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شمار می‌رود، ماه گذشته مقامات ارشد ارتش روسیه را به دلیل ناکامی در تجهیز نیروهایش (واگنر)، به «خیانت» متهم کرد و در ماه فوریه در بیانیه‌ای، سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه را به خودداری از تأمین سلاح برای گروه واگنر متهم کرد و گفت که آنها از این طریق قصد دارند «موقعیت ارتش خصوصی واگنر نزد پوتین را تخریب کنند.»

باخموت در بخش تحت کنترل نیروهای اوکراین در دونتسک (DPR) واقع شده و نبرد شدیدی برای کنترل این شهر در جریان است. بر اساس آخرین داده‌ها، نیروهای روسی تمامی جاده‌های آسفالت شده به شهر را مسدود کرده یا کنترل کرده اند. باخموت یک مرکز ترابری بزرگ در شرق اوکراین است و نیروهای این کشور از طریق این شهر که در منطقه دونباس واقع شده، به سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات دسترسی پیدا می‌کنند. این شهر که تا پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه پارسال، ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت و حالا به کمتر از ۵ هزار نفر تقلیل یافته، یکی از جبهه‌های اصلی نبرد میان کی‌یف و مسکو بوده و به‌تازگی هم به خونین‌ترین منطقه جنگی بدل شده است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به‌تازگی گفته است که احتمالاً این شهر راهبردی طی چند روز آینده سقوط کرده و کنترل آن به دست روسیه خواهد افتاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی