ترامپ

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۷۰ درصد آمریکایی‌ها، از جمله ۴۴ درصد جمهوری‌خواهان، نمی‌خواهند ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوباره در سال ۲۰۲۴ به کاخ سفید برگردد.

به گزارش ایران‌پژواک، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که جدیداً منتشر شده است حدود ۷۰ درصد مردم آمریکا و به خصوص ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان به هیچ وجه نمی‌خواهند دونالد ترامپ به کاخ سفید برگردد.

این نظرسنجی که روز پنجشنبه از سوی آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقاتی دانشگاه شیکاگو منتشر شد، همچنین نشان می‌دهد که ۹۳ درصد از دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از مستقل‌ها نمی‌خواهند ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

همچنین شرکت کنندگان با مدرک دانشگاهی بالاتر نسبت به کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند مصمم‌تر هستند که ترامپ اصلاً نباید کاندید شود,؛ اگرچه اکثریت هر دو گروه با ترتیب آرای ۸۰ درصد و ۶۵ درصد به کل مخالف ترامپ هستند.

این نتایج در حالی جمع‌آوری و منتشر شده است که دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا را پیش‌روی خود دارد. هر چند دیسانتیس به طور رسمی نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که وارد رقابت شود.

علاوه بر این طبق آمار منتشر شده فقط ۳۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نسبت به نامزدی ترامپ در انتخابات نظر مثبت و مساعد دارند. در همین حال، مایک پنس معاون سابق ترامپ و دسانتیس، بر اساس نظرسنجی، با ۳۳ و ۳۱ درصد بعد از ترامپ قرار گرفته‌اند.

در این نظرسنجی بایدن فقط با ۴۵ درصد از آرای شرکت کنندگان بالاتر از همه کاندیداها و در صدر قرار گرفته است. همانند ترامپ، در نظرات شرکت کنندگان نسبت به بایدن نیز شکاف حزبی عمیقی وجود دارد به طوری که ۸۱ درصد از دموکرات‌ها و ۱۲ درصد از جمهوری‌خواهان با ریاست جمهوری ترامپ موافق هستند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که ترامپ بارها قوانین را زیرپا گذاشته است و حتی ریاست جمهوری دوره قبلی او نیز از وجاهت قانونی برخوردار نبوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی