• ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۱
  • کد خبر: 32595
اردوغان

انتشار خبرهایی درباره وضعیت سلامتی اردوغان در حالی است که ساعاتی پیش از این منابع رسمی دولت ترکیه اعلام کردند که اردوغان برنامه بازدید حضوری از آغاز بکار یک مجتمع صنعتی در شهر ساحلی مدیترانه مرسین را لغو کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک، این برنامه قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود و اکنون اردوغان به جای بازدید حضوری به مانند «ولادیمیر پوتین»، همتای روسی خود که از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم شرکت خواهد کرد.

شرکت‌های روسی در ساخت این مجتمع صنعتی با ترکیه همکاری کرده بودند و از این رو رؤسای جمهور دو کشور در برنامه افتتاحیه این کارخانه به صورت مجازی مشارکت خواهند داشت.
گفته شده است که لغو سفر روز پنجشنبه اردوغان به مرسین با توصیه پزشکان صورت گرفته است، اما جزئیات بیشتری اعلام نشده است.

از سوی دیگر، ساعاتی پیش نیز اردوغان در حساب توئیتر خود نوشت: «امروز با توصیه پزشکانم در خانه استراحت خواهم کرد.»
روز چهارشنبه نیز برخی برنامه‌های انتخاباتی اردوغان به دلیل مسائل مرتبط با وضعیت سلامتی او لغو شده بود.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور پس از اینکه در شامگاه سه شنبه به علت «التهاب معده»، گفت‌وگوی تلویزیونی زنده را نیمه‌تمام رها کرد، روز جهار شنبه نیز برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی در سه استان را لغو کرده است.
پایگاه خبری «روسیا الیوم» شامگاه سه شنبه گزارش داده بود که در نشست خبری دیشب اردوغان با خبرنگاران که در ساعات پایانی شب به علت برنامه فشرده کاری اردوغان در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری در ماه جاری انجام شد، ناگهان پوشش زنده تلویزیونی این مراسم هنگام پرسش یک خبرنگار از اردوغان به شکل معناداری برای مدت زمان زیادی قطع شد.

به گزارش رسانه‌های خبری ترکیه، این حادثه زمانی رخ داد که یک خبرنگار در حال طرح این پرسش از اردوغان بود که برنامه وی برای اصلاحات آتی وی در عزل و نصب وزرای کابینه جدید خود در صورت پیروزی در انتخابات چه خواهد بود که ناگهان این مراسم زنده قطع شد. به دنبال قطع معنادار این مراسم زنده، موجی از گمانه‌زنی‌ها در محافل رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه به راه افتاد.

این گزارش می‌افزاید که با پخش مجدد زنده نشست خبری، اردوغان در برابر دوربین‌ها ظاهر شد و گفت: «به علت حجم برنامه‌های فشرده کاری دیروز و امروزم در آستانه رقابت‌های انتخاباتی، ناگهان در اثناء نشست خبری به التهاب و درد معده گرفتار شدم و حتی درصدد لغو این برنامه بودم، اما صرف نظر کرده و پوزش می‌طلبم.»

پس از حضور اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دو پرسش کوتاه از سوی خبرنگاران مطرح شد و ناظر مطبوعاتی خواستار پایان نشست خبری برای رعایت حال وی شد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه، روز یکشنبه ۱۴ می ۲۰۲۳ و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورت لزوم، روز یکشنبه ۲۸ می ۲۰۲۳ ترتیب خواهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی