• ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
  • کد خبر: 32623
ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت اعلامیه مشترک آمریکا و کره جنوبی که شامل مشاوره دوجانبه منظم درباره استفاده از سلاح های هسته است منجر به بی ثباتی شرایط در شبه جزیره کره و جهان خواهد شد.

به گزارش ایران‌پژواک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی که شامل مشاوره دوجانبه منظم درباره استفاده از سلاح های هسته ای گفت پیشرفت های اتفاقات اخیر به روشنی نشان دهنده بی ثباتی است و پیامدهای منفی جدی برای امنیت منطقه و در نگاه کلی ثبات جهان خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد مسکو متقاعد شده است که چنین رفتارهایی از سوی کل کشورهای غربی چیزی جز افزایش تنش با استفاده از راه انداختن رقابت تسلیحاتی نخواهد داشت. آمریکا و متحدانش در منطقه آسیا-اقیانوسیه در حال افزایش حضور هسته ای با حمایت کامل سایر کشورهای عضو ناتو که خود را متحدان هسته ای می نامند هستند.

روز چهارشنبه یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و جو بایدن همتای آمریکایی اش "بیانیه واشنگتن" را تنظیم کردند که آغاز به کار مکانیسم مشورتی دوجانبه منظم را فراهم می کند و آن را گروه مشاوره ای هسته ای کره جنوبی- آمریکا نامیدند. کره جنوبی همچنین درباره تعهد آمریکا برای ارسال تمامی تجهیزات و نیروی نظامی از جمله سلاح های هسته ای از واشنگتن ضمانت گرفت. آمریکا نیز به سئول اطمینان داد در صورت هرگونه حمله از سوی کره شمالی زیردریایی های موشکی هسته ای خود را به کره جنوبی بفرستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی