• ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
  • کد خبر: 32628
ولادیمیر پوتین

قانون جدید شهروندی روسیه، با هدف تقویت ارتش این کشور در نبرد با اوکراین، به امضا رئیس‌جمهور این کشور رسید.

به گزارش ایران‌پژواک، رئیس‌جمهور روسیه قانون مربوط به تسهیل دریافت شهروندی این کشور را امضا کرد که اقدامی در مسیر تقویت توان ارتش روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین قلمداد می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه قانون اخذ شهروندی روسیه را امضا کرد.

بنا به نوشته تاس، این قانون روز جمعه بر روی درگاه رسمی اطلاعات حقوقی روسیه قرار گرفت و تا ۱۸۰ روز دیگر لازم الاجرا می‌شود.

در شرایطی که نبرد روسیه و اوکراین وارد دومین سال خود شده است، این قانون شرایط شهروندی روسیه برای بیش از ۲۰ دسته از افراد ساده می‌کند و در نتیجه آن تقویت ارتش روسیه برای ادامه نبرد ممکن می‌شود. به طور خاص قانون جدید شهروندی روسیه، این امکان را در اختیار اتباع خارجی قرار می‌دهد که در صورت امضای قرارداد حداقل یک ساله با نیروهای مسلح روسیه، سریعاً تابعیت روسی دریافت کنند. بنا به قانونی که به امضای پوتین رسید، شرایط فسخ تابعیت افرادی را که پاسپورت روسی دریافت می‌کنند، تسهیل می‌شود.

تاس یادآور می‌شود که این قانون در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱ از سوی رئیس جمهور به دومای روسیه ارائه شد.

در این قانون اصول اولیه شهروندی روسیه را تعریف شده، در نتیجه صرف نظر از نحوه اخذ تابعیت روسیه، همه افراد دارای تابعیت روسیه در شرایط برابر قرار دارند. همچنین اقامت در خارج از کشور به تابعیت روسی فرد خاتمه نمی دهد. از سویی شهروندان روسیه را نمی توان از این کشور اخراج کرد یا به یک کشور خارجی استرداد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی