اردوغان

رئیس جمهور ترکیه به انتقاد رئیس حزب اپوزیسیون و رقیب جدی وی از مداخله انتخاباتی روسیه در انتخابات سرنوشت‌ساز پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه واکنش نشان داد.

به گزارش ایران‌پژواک، در حالی که تنها یک روز به انتخابات سرنوشت‌ساز ترکیه باقی مانده است، رئیس جمهور ترکیه در دفاع از روابط آنکارا با مسکو به اتهامات رقیب جدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ضد مسکو واکنش نشان داد.

رجب طیب اردوغان در واکنش به انتقاد نامزد ائتلاف شش‌گانه یا اتحاد «ملت» از روسیه با اشاره به اینکه روابط ترکیه با روسیه هم تراز با مناسبات با واشنگتن است، اعلام کرد که نبایستی به اپوزیسیون اجازه طرح چنین انتقاداتی ضد روسیه داد.

پایگاه خبری «عربی ۲۱» جمعه شب گزارش داد که «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد انتخاباتی و رقیب جدی رجب طیب اردوغان مدعی شد که به «شواهدی ملموس» مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات پیش روی ترکیه دست یافته است.

قلیچدار اوغلو جمعه، ۲۲ اردیبهشت، با اشاره به انتشار محتوای آنلاین «بسیار جعلی» از سوی روسیه، دخالت مسکو در امور داخلی ترکیه را «غیرقابل قبول» توصیف کرد و افزود: «من می‌خواستم تمام دنیا از این موضوع مطلع شوند، به همین دلیل این تماس را آشکارا با یک توئیت مطرح کردم.»

او در عین حال تاکید کرد که اگر برای پست رئیس جمهوری انتخاب شود، روابط خوب آنکارا با مسکو را حفظ خواهد کرد.

او توضیحی درباره محتوایی که مدعی است «عمیقاً جعلی» است، نداد اما با انتشار یک پست به دو زبان ترکی و روسی در توئیتر، نوشت: «اگر می‌خواهید دوستی ما را پس از ۱۵ ماه مه ادامه دهید، دست خود را از ترکیه بردارید و ما همچنان همکاری و دوستی را ترجیح می‌دهیم.»

روز پنج‌شنبه محرم اینجه، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، به دلیل آنچه که «ترور شخصیت» آنلاین نامید، بدون ارائه هرگونه جزئیاتی کناره‌گیری کرد.

در واکنش به ادعاهای قلیچدار اوغلو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه و نامزد انتخاباتی، با انتقاد از ادعاهای اوغلو در مورد دخالت روسیه در تجمعی در استانبول گفت: «آقای کمال، خجالت بکش! اگر من بگویم آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا در انتخابات ترکیه دخالت می‌کنند، چه جوابی می‌دهید؟»

همزمان با تشدید جنگ لفظی دو کاندیدای اصلی انتخابات، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین جمعه تاکید کرد: «کشوری که برای روابط دوجانبه ارزش زیادی قائل است، طبیعی است که در امور شریک خود دخالت نکند.»

پسکوف درباره ادعاهای قلیچدار اوغلو گفت: «ما به شدت و قاطعانه چنین اظهاراتی را رد می‌کنیم، اگر کسی چنین اطلاعاتی به آقای قلیچدار داده، او دروغگو است.»

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است یک شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در سراسر این کشور برگزار شود. انتخابات در خارج از مرز از هفته‌ها پیش آغاز شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی