عکس

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه برگزار شد و نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام می‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک، در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، "رجب طیب اردوغان"، رییس جمهوری کنونی رقابت سختی با "کمال قلیچداراوغلو" خواهد داشت اما این نامزد سوم انتخابات یعنی "سینان اوغان" است که با کسب درصد اندکی از آرا شاید تعیین کننده رییس جمهور بعدی ترکیه باشد.

به‌روز رسانی: ۰۱:۵۰ دوشنبه

طبق آمار سی‌ان‌ان ترک و براساس شمارش ۹۵.۵ درصد صندوق‌های شمارش شده، اردوغان ۴۹.۵ درصد، قلیچداراوغلو ۴۴.۸ درصد و اوغان ۵.۳ درصد رای به دست آورده‌اند.

به‌روز رسانی: ۲۲:۳۵

طبق آمار سی‌ان‌ان ترک و براساس شمارش ۸۰.۵ درصد صندوق‌های شمارش شده، اردوغان ۵۰.۴ درصد، قلیچداراوغلو ۴۳.۸ درصد و اوغان ۵.۳ درصد رای به دست آورده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در حزب حاکم عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان و حزب کمال قلیچداراوغلو گزارش داد که طبق نتایجی که تاکنون به دست آمده، هیچ کدام از این دو به احتمال زیاد از آستانه ۵۰ درصدی لازم برای پیروزی کامل عبور نخواهند کرد.

خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد که با شمارش ۷۵ درصد از آرا، اردوغان ۵۰.۷۶ درصد و قلیچداراوغلو ۴۳.۴۳ درصد آرا را به خود اختصاص داده اند. آژانس خبری خصوصی آنکا هم اردوغان را پیشتاز نشان میدهد، اما با اختلاف بسیار کمتر.

به گزارش سی‌ان‌ان ترک، اختلاف آرای قلیچداراوغلو و اردوغان به ۶.۶ درصد رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی