• ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
  • کد خبر: 32926
آزمون یوس

داوطلبان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه به زبان ترکی را دارند باید در آزمون یوس شرکت کنند؛ به عبارتی یوس، آزمونی است که برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده که قصد تحصیل در ترکیه به زبان ترکی را دارند.

گزارش آگهی/ امروزه دانشگاه های بین المللی ترکیه جزو پرطرفدارترین دانشگاه های جهان هستند. به همین دلیل داوطلبان زیادی از جهان خصوصا از ایران قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارند، اما این دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو های خود آزمون ورودی در نظر گرفتند که شامل آزمون یوس و ست هستند.

در این مقاله قصد داریم در مورد آزمون یوس با شما صحبت کنیم. این آزمون به صورت سالانه از سوی دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور ترکیه برگزار می شود. حال اگر می خواهید با این آزمون و جزئیات آن آشنایی بیشتری پیدا کنید، در ادامه با توران آکادمی همراه باشید.

آزمون یوس چیست؟

این آزمون برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است که قصد تحصیل در ترکیه و به زبان ترکی را دارند. تعداد سوالات این آزمون تا سال 2010 80 سوال بود که مباحث آن ها شامل 45 سوال تست هوش، 30 سوال ریاضی و 5 سوال هندسه هستند. اما طبق مصوبه ای که بعد ها اعلام شد شرایط هر دانشگاه واز طریق سیستم آموزشی آن مشخص شد. در نتیجه دانشجویانی که قصد تحصل در دانشگاه های این کشور را دارند باید اول دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس در این آزمون شرکت کنند.

آیا آزمون یوس سخت است؟

بر خلاف باور برخی از مردم این آزمون یکی از استاندارد ترین آزمون برگزار شده در ترکیه برگزار می شود. به همین دلیل با توجه به شرایط و میزان آمادگی شما روی سخت یا راحت بودن این آمون تاثیر دارد. اما در صورتی که بخواهیم به سخت بودن یا نبودن این آزمون پاسخ دهیم باید بگوییم که خیر این آزمون، آزمون سختی نمی باشد.

سن متقاضی برای شرکت در این آزمون چقدر است؟

گاهی اوقات محدودیت سنی برای ازمون یوس حداقل 16 سال می باشد. این آزمون برای تمامی افراد مجاز است. البته در صورتی که فرد در سن 16 سالگی در این آزمون شرکت کند و حتی نمره قبولی را کسب کند، تا 18 سالگی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهد داشت و بعد از 18 سالگی هم نمی تواند وارد دانشگاه شود. چرا که آزمون یوس 2 سال اعتبار دارد و فرد باید دوباره در آزمون یوس شرکت کند.

شرکت در آزمون یوس ترکیه چه شرایطی دارد؟

مانند هر آزمون دیگری، آزمون یوس هم شرایط خاص خودش را دارد این شرایط به شرح زیر است:

-همراه داشتن اصل پاسپورت

-اسکن مدارک و صل مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی

-فارغ التحصیل از مقطع دبیرستان یا دانش آموز سال آخر

-نداشتن تابعیت کشور ترکیه

شرکت کننده چه قوانینی را باید هنگام شرکت در آزمون رعایت کند؟

-متقاضی هنگام حضور در آزمون باید اصل پاسپورت خود را همراه داشته باشد.

-داوطلب باید تنها در صورت هماهنگی برگه امتحانی خود را خارج کند.

-در صورتی داوطلب بدون هماهنگی از جلسه امتحان خارج شود تخلف محسوب می شود.

-شرکت کننده مورد نظر نباید در طول امتحان با فرد کناری خود صحبت کند.

-متقاضی به هیچ وجه نباید سر امتحان هایلایت، لاک غلط گیر و یا مداد رنگی داشته باشد.

-همچنین انداختن ساعت مچی، خوردن خوراکی و استعمال دخانیات ممنوع است.

-نتایج امتحان به خود فرد اعلام شده و در صورتی که متقاضی اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگری بگذارد، مسئولیت آن بر عهده وی است.

-همراه داشتن وسایلی همچون دیکشنری، وسایل الکترونیکی و کپی برداری ممنوع است.

نتایج آزمون یوس ترکیه چه زمانی اعلام خواهد شد؟

در صورت شرکت در این آزمون نتایج آن طبق زمان بندی اولیه به متقاضی اعلام خواهد شد. این زمان با توجه به دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود و شما باید زمان بندی خود را در قرم تاییدیه ثبت نام نگاه کنید. اما به صورت حدودی این زمان 2 هفته است . برای بررسی این نتایج باید به سایت دانشگاه انتخاب خود بروید.

ثبت نام آزمون یوس چگونه است؟

این آزمون از طریق دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ترکیه برگزار می شود. زمان برگزاری این آزمون هر سال در بهمن ماه می باشد. اما تاریخ دقیق برگزاری آن با توجه به هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

هزینه آزمون یوس چقدر است؟

هزینه این آزمون با در نظر گرفتن هر دانشگاه متفاوت خواهد بود و پرداختی آن از طریق سایت انجام می شود. این هزینه در سال 2023 با توجه به نوع دانشگاه بین 100 الی 1300 لیر هزینه این زمون می باشد.

ثبت نام آزمون یوس ترکیه چه مراحلی دارد؟

برای ثبت نام در آزمون ابتدا در سایت دانشگاه یا موسسه مربوطه شود و فرم ثبت نام را تکمیل کنید. حال شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و در صفحه اول مدک خود را آپلود کنید. بعد اتمام این مراحل ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می شود. پس از دریافت این فرم اکانت شما در این سایت فعال خواهد شد. بعد از اتمام ان مراحل در طی مدت زمانی 1 الی 2 هفته کارت ورود به جلسه امتحان برای شما ارسال خواهد شد.

مدت زمان پاسخ به سوالات آزمون یوس چقدر است؟

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم این زمان در هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد. اما زمان قسمت دوم این آزمون که مهارت شما در زبان ترکی را نشان می دهد، 60 دقیقه است. در صورتی که مدت زمان پاسخ به سوالات در بخش دوم آزمون یوس با توجه به تعداد سوالات بین 100 الی 120 دقیقه است.

منابع آزمون یوس ترکیه کدامند؟

در این بخش می خواهیم منابع این آزمون را به شما معرفی کنیم. کتاب هایی که باید برای این آزمون مطالعه کنید در سه بخش کلی قرار می گیرند. در بخش اول کتاب هایی هستند که در زمینه تست هوش یا آی کیو بوده که در این کتاب ها 45 تست مختلف برای آزمون یوس گنجانده شده اند. دسته دوم کتاب های ریاضی هستند که شما ر بخش ریاضی این آزمون آشنا خواهند کرد. بخش سوم کتابهایی هستند که مربوط به مهارت شما در زبان ترکیه ای است که تمامی نمونه سوالات مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد. همچنین داوطلبان گرامی می توانند برای آشنایی بیشتر با فضای امتحان و سوالات آن نمونه سوالات آزمون های یوس قبلی را حل کنید. یکی از این کتاب ها شامل مجموعه سوالات کتاب YOS practice exam می باشد.

https://touran.academy/yos

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی