• ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
  • کد خبر: 33413
دنا پلاس جوانان

دنا پلاس جوانان، نسخه جدیدتری از دنا پلاس توربو بوده که ایران خودرو قصد دارد آن را با آپشن‌های بیشتر روانه بازار کند.

به گزارش ایران‌پژواک، شرکت ایران خودرو بهمن ماه سال گذشته خبر از آغاز تولید دنا پلاس جوانان داد. این خودرو نسخه جدیدتری از دنا پلاس قبلی بوده که تغییراتی در مشخصات فنی داشته است.

دنا پلاس جوانان طبق فهرست قیمتی که شرکت ایران خودرو منتشر کرد، حدود ۵۰۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این مبلغ، حدود ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر از دنا پلاس ۶ دنده دستی و ۴۰ میلیون تومان گران‌تر از نسخه توربوشارژ دنده اتوماتیک است.

بنابراین انتظار می‌رود دنا پلاس جوانان، تفاوت قابل‌توجهی با دیگر نسخه‌های این خودرو داشته باشد.

تصویر، مشخصات و قیمت خودروی پیکان جوانان جدید

این خودرو برخلاف دنا پلاس توربوشارژ از پیشرانه EFP به‌جای EF۷TC استفاده می‌کند. این پیشرانه جدید علاوه‌بر زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها ورودی، به زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های خروجی نیز مجهز شده و توانسته به‌صورت کلی، ۱۱ اسب‌بخار به قدرت و ۲۵ نیوتن‌متر به گشتاور پیشرانه بی‌افزاید.

این افزایش قدرت در حالتی به‌دست آمد که مصرف سوخت، حدود یک لیتر کمتر از دنا پلاس قبلی است.

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی که قرار است روی دنا پلاس جوانان مشاهده شود، کیسه‌هوای جانبی جلو، سنسور فشار باد تایرها، سنسور نور و باران، ورود و استارت بدون کلید، دوربین دنده عقب، سامانه تعویض بهینه دنده، صندوق پران به‌وسیله پا و سیستم کنترل پایداری است.

اما نکته مهم، تغییر نکردن ظاهر و داخل این نسخه نسبت به دنا پلاس قبلی است. در واقع شرکت ایران خودرو هیچ تغییری در طراحی این خودرو ایجاد نکرده و مشتریانی که به طراحی اهمیت می‌دهند، می‌توانند با پرداخت مبلغ پایین‎‌تر، نسخه‌های قبلی دنا پلاس را خریداری کنند.

اما اگر قدرت پیشرانه و آپشن‌های بیشتر مدنظرتان باشد، این خودرو تا حدودی می‌تواند نیاز شما را برآورده سازد.

گروه خودروسازی ایران خودرو اخیرا از مشخصات فنی دنا پلاس جوانان به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

تصویر، مشخصات و قیمت خودروی پیکان جوانان جدید

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی