والیبال

فدراسیون جهانی والیبال در نشست هیئت رئیسه خود در جمهوری دومینیکن به مشکل بزرگ تیم ملی ایران ورود کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال روزهای یکم تا سوم تیر ماه به میزبانی شهر پونتا کانا در جمهوری دومینیکن برگزار شد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی که به دعوت آری گراسا رئیس FIVB در این نشست شرکت کرده است، در سه روز گذشته موضوع صادر نشدن ویزای تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم آمریکا را با اعتراضات کتبی و شفاهی، پیگیری‌ها و رایزنی فراوان در دستور کار نشست هیئت رئیسه قرار داد.

پس از پیگیری‌ و مذاکرات معتدد محمدرضا داورزنی، هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال موضوع ویزای تیم ایران را به صورت خاص بررسی و تصویب کرد در صورتی که آمریکا به تیم اصلی ایران ویزا ندهد، امتیازات ایران در رده‌بندی جهانی حفظ می‌شود و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2023 در جایگاهش تاثیر منفی نخواهد داشت.

به این ترتیب اگر آمریکا به تمامی نفرات اصلی تیم ایران تا زمان پرواز تیم از فرانکفورت به این کشور (یکشنبه 11 تیر) ویزا ندهد، نتیجه بازی‌های ایران در رده‌بندی جهانی نیز تاثیر نخواهد داشت.

فدراسیون جهانی والیبال در متن مصوبه خود برای این موضوع تاکید کرده است که تیم ملی والیبال ایران امسال در اتفاقی عجیب و غریب با یک مشکل بسیار جدی در مورد ویزای سفر به آمریکا در هفته سوم لیگ ملت‌ها روبرو شده است که بر اساس منشور المپیک، هیچ فردی نباید به دلیل نوع پاسپورتش دچار این مشکل شود.

این موضوع تا به امروز حل نشده و اخذ ویزای آمریکا برای همه اعضای تیم ایران میسر نشده است، به گونه‌ای که چهار فرد مهم از تیم ایران که عبارت است از پاسور، لیبرو و یکی از بهترین پشت خط زن‌ها به همراه سرمربی تیم نتوانستند ویزای خود را دریافت کنند.

فدراسیون جهانی والیبال همچنان تدابیر خود را رها نکرده و به دنبال اعزام کل تیم ایران به آمریکا است، اما اگر چنانچه این امر میسر نشود که تیم ایران با نفرات اصلی خود به آمریکا برود، حق با ایران خواهد بود.

بنابراین در نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی تصویب می‌کنیم که برای چهار بازی ایران در آمریکا، امتیاز ایران در رنکینگ ثابت بماند. با توجه به اینکه رنکینگ لیگ ملت‌های والیبال در انتخابی المپیک تاثیرگذار است، منصفانه نیست که ایران با تیم اصلی خود به میدان نرود. لازم به ذکر است این موضوع برای نخستین بار است که از سوی هیئت رئیسه فدراسیون جهانی برای یک تیم ملی اعمال می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی