• ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲
  • کد خبر: 33609
چین

یک کمپانی بزرگ و معتبر در آمریکا که حوزه اصلی آن اطلاعات مالی و تجزیه و تحلیل داده است، پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی در چین در سال جاری کاهش داد و بر ماهیت ناهموار بهبود پس از بازگشایی این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، S&P اکنون انتظار دارد که چین در سال ۲۰۲۳ رشد تولید ناخالص داخلی ۵.۲ درصدی را ثبت کند که نسبت به برآورد قبلی ۵.۵ درصد کاهش یافته است.

این اولین کاهش یک آژانس رتبه‌بندی اعتبار جهانی در سال جاری بود و به دنبال پیش‌بینی‌های کاهش یافته توسط گلدمن ساکس (NYSE:GS) و سایر بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ صورت گرفت.

S&P در بیانیه ای در روز یکشنبه اعلام کرد: «ریسک رشد نزولی کلیدی چین این است که بهبود آن در بحبوحه اعتماد ضعیف در میان مصرف کنندگان و بازار مسکن، قدرت بیشتری را از دست می دهد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه‌های اخیر پس از بازگشت به زندگی با لغو سه سال سیاست‌های محدودکننده صفر کووید، کند شده است.

در ماه مه، سرمایه گذاری در املاک کاهش بیشتری یافت، رشد تولید صنعتی و خرده فروشی پیش بینی ها را از دست داد و بیکاری جوانان به رکورد ۲۰.۸ درصد رسید. پیش بینی ها برای رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری بین ۴.۴ تا ۶.۲ درصد است.

S&P گفت اقدامات احتمالی برای تقویت اقتصاد می تواند شامل “کاهش محدودیت های خرید مسکن و الزامات پیش پرداخت وام مسکن، توسعه اعتبارات و تامین مالی زیرساختی و شاید حمایت مالی از مصرف” باشد.

نینگ جیژه، یک مقام ارشد اقتصادی با بالاترین نهاد مشاوره سیاسی کشور و رئیس سابق اداره آمار چین، از جمله مشاوران سیاسی است که خواستار اجرای اقدامات حمایتی بیشتر است.

او روز یکشنبه در نشستی در پکن گفت: بهتر است تدابیر را زودتر معرفی کنیم.

هفته گذشته، چین معیارهای اصلی وام دهی خود را کاهش داد که اولین کاهش در ۱۰ ماه گذشته بود. یک هفته پیش از آن، بانک خلق چین (PBOC) نرخ های سیاست کوتاه مدت و میان مدت را کاهش داد.

منابع درگیر در بحث های سیاستی گفته اند که دومین اقتصاد بزرگ جهان امسال محرک های بیشتری اعمال خواهد کرد.

روز یکشنبه، گلوبال تایمز تحت کنترل دولت تصویری تلخ از اقتصاد ترسیم کرد و گزارش داد که بسیاری از فارغ التحصیلان در میان تشویش های فزاینده برای یافتن شغل به معابد می روند تا دعا کنند.

بازارها به طور کلی انتظار دارند که سیاست های محرک پس از نشست منظم دفتر سیاسی حزب کمونیست در ماه ژوئیه رونمایی شود.

نی ون، اقتصاددان مستقر در شانگهای در شرکت سرمایه گذاری Hwabao Trust، گفت: دولت به تماس های بیشتری از رسانه های دولتی اجازه می دهد تا افکار عمومی را برای آن جلسه (دفتر سیاسی) آماده کند و انتظارات را (برای محرک های بیشتر) افزایش دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی