مرز اذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای از حمله نیروهای ارمنستان به خاک این کشور در منطقه مرزی لاچین ـ گوروس خبر داد و اعلام کرد که در نتیجه این حمله که عصر امروز رخ داده است، یک سرباز مرزبانی جمهوری آذربایجان کشته شده و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری ریپورت، درگیری بین دو همسایه منطقه قفقاز در مسیر شهرک دیغ در منطقه گوروس ارمنستان رخ داده و نیروهای ارمنی مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه لاچین را هدف قرار داده‌اند.

بنا به اعلام منابع خبری غیررسمی جمهوری آذربایجان، در پی درگیری امروز، جمهوری آذربایجان جاده مرزی لاچین به شهر خانکندی مرکز قره‌باغ را بسته و از تردد ارامنه ساکن در مرکز قره باغ جلوگیری کرد.

جمهوری آذربایجان این مسیر جاده‌ای را با این ادعا که ارمنی‌ها از طریق آن اقدام به قاچاق کالا و سلاح ‌می کنند، از روز گذشته به‌طور موقت مسدود کرده است.

جمهوری آذربایجان از حدود سه ماه پیش با استقرار یک پاسگاه بازرسی در مسیر لاچین به خانکندی مرکز قره باغ، محدودیت های جدی را برای تردد ارامنه ساکن این منطقه به خاک کشور ارمنستان ایجاد کرده است.

این اقدام دولت جمهوری آذربایجان با مخالفت بین‌المللی و به خصوص روسیه که نیروهای خود را برای تداوم آتش بس بین دو طرف در منطقه مستقر کرده، مواجه شده است.

تنش بین ایروان و باکو در مناطق مرزی دو طرف طی چند روز اخیر تشدید شده است و بنا به ادعای ارمنستان، جمهوری آذربایجان جریان انتقال گاز به مناطق ارمنی نشین قره باغ را قطع کرده است.

این درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی ادامه دارد که سران دو کشور طی چند ماه اخیر برای امضای معاهده صلح مذاکره کرده و روند مذاکرات را مثبت اعلام کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی