حلیمه‌جان

حلیمه‌جان اسم یک روستای زیبا در گیلان است.

به گزارش ایران‌پژواک، لابد اگر به شما بگویند بیا برویم «حلیمه‌جان»، فکر می‌کنید قرار است به دیدن کسی بروید، اما نه، حلیمه‌جان اسم کسی نیست، حلیمه‌جان یکی از روستاهای زیبای گیلان است که دیدنش بسیار توصیه می‌شود.

علاوه بر اسم زیبای این روستا، باید بدانید که دریاچه کوچکی هم در این روستا وجود دارد که اسمش دریاچه عروس است. این دریاچه را از قدیم دریاچه عروس می‌نامیدند البته تنها علت نام‌گذاری عروس بر این دریاچه زیبایی منحصر به فرد آن نیست بلکه بخاطر پوشش گیاهی آن است زیرا نوعی از جلبک‌های بومی سطح دریاچه را پوشانده که در طول روز تغییر رنگ می‌دهند به‌طوری‌که در زمان صافی هوا جلبک‌ها سطح دریاچه را می‌پوشانند و پیش از ظهر سطح آب دریاچه با رنگ جنگل یکی شده و سراسر دریاچه را رنگ سبز فرا می‌گیرد اما با اندکی وزش باد روی دریاچه پوشش جلبکی کنار رفته و آبی آسمان در آب منعکس می‌شود و به قول مردمان بومی این منطقه همانند آن است که عروسی تور خود را کنار زده و زیباییش را به رخ دیگران می‌کشد.

جالب است بدانید بارش‌های فصلی منجر به ایجاد دریاچه عروس در دل جنگل شده‌اند وگرنه هیچ رودی به این دریاچه نمی‌ریزد و خبری از چشمه جوشان در این محدوده نیست. برای سفر به روستای حلیمه جان می‌توانید قلاب ماهیگیری همراه خود بیاورید تا اگر قصد ماهیگیری دارید به سپیدرود سری بزنید و ماهی صید کنید زیرا این دریاچه ماهی ندارد و تنها لاک پشت‌ها در آن زندگی می‌کنند.

«حلیمه‌جان» کجاست که ان‌قدر از آن تعریف می‌کنند؟

چطور برویم حلیمه‌جان؟

روستای حلیمه جان پس از رستم آباد و امام زاده‌ هاشم است و دریاچه عروس یا همان دریاچه حلیمه جان در ۳۰ کیلومتری رودبار و ۱۲ کیلومتری توتکابن واقع شده است.

اگر بخواهید از تهران عازم شوید باید آزادراه قزوین-رشت را انتخاب کنید. فاصله تهران تا روستای حلیمه جان حدود ۲۸۶ کیلومرت است. پس از عبور از منجیل و رودبار و پس از طی مسافتی حدود ۵ کیلومتر از رودبار تابلوی خیر مقدم و خوش آمدگویی به گردشگردان به روستای حلیمه جان را مشاهده خواهید کرد. پس از ورود به روستا باید مسافتی حدود دو کیلومتر را پیاده روی کنید تا به روستای حلیمه جان برسید در ادامه همین مسیر تابلویی ادامه راه را به شما نشان می‌دهد و پس از دقایقی به دریاچه می رسید.

می‌توانید اطراف دریاچه بنشینید و از زیبایی آن لذت ببرید، البته اگر کمی از دریاچه عروس دور شوید، لذت پیاده‌روی در جنگل نصیبتان خواهد شد. همچنین اطراف دریاچه عروس، محل مناسبی برای دوچرخه‌سواری و لذت بردن از شالیزارها و مزارع چای است.

کجا اقامت کنیم؟

روستای حلیمه جان با داشتن شالیزارهای برنج، معماری و بافت سنتی، جنگل‌های انبوه و جریان رود سپیدرود اکوسیستم و طبیعت بی‌نظیری ایجاد کرده است.

در سال‌های اخیر دریاچه عروس یا همان حلیمه جان میزبان طبیعت گردان و گردشگران بسیاری بوده است و دوستداران واقعی طبیعت این منطقه را به عنوان مقصد آرامش خود انتخاب می‌کنند و برای شب مانی در اطراف دریاچه کمپ می‌زنند که البته گاهی باید هزینه‌ای برای چادر زدن بپردازند. در این منطقه علاوه بر مجتمع گردشگری و توریستی برخی از مردم نیز خانه‌های بومگردی و کلبه‌های چوبی خود را به مسافران اجاره می‌دهند که امکان رزرو آنلاین آن در سایت‌های مختلف وجود دارد و با جستجو در اینترنت می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید بنابراین نگران محل اقامت خود نباشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی