گاز

در نشست مشترک کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق و وزیر برق این کشور، اعلام شد که دو هیأت از وزارت برق عراق برای رایزنی جهت خرید گاز به قطر و ترکمنستان اعزام خواهند شد. وزیر برق عراق نیز در این نشست گفت که عمده دلیل کاهش تولید برق به قطع گاز از سمت ایران مربوط می‌شود که موجب شده است تا عراق با کاهش شش هزار مگاواتی تولید برق مواجه شود.

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، در نشست مشترک کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق و وزیر برق این کشور، اعلام شد که دو هیأت از وزارت برق عراق برای رایزنی جهت خرید گاز به قطر و ترکمنستان اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این نشست راههای تأمین برق این کشور در فصل تابستان و همچنین ریشه‌های بحران برق در عراق مورد بررسی قرار گرفت.

«محمد نوری العبد ربه» رئیس کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق در این نشست دلایل کاهش تولید برق و اقدامات و طرح‌های وزارت برق در خصوص تأمین گاز برای نیروگاههای برق و همچنین سیاست حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر را از «زیاد علی فاضل»، وزیر برق عراق جویا شد.

وزیر برق عراق نیز در این نشست گفت که عمده دلیل کاهش تولید برق به قطع گاز از سمت ایران مربوط می‌شود که موجب شده است تا عراق با کاهش شش هزار مگاواتی تولید برق مواجه شود.

او در خصوص پرداخت طلب ایران نیز گفت که تمامی این مبلغع در بانک TBI واریز شده است و تمام و کمال پرداخت خواهد شد. او در خصوص بازه زمانی پرداخت این مبلغ در شرایطی که تحریم‌های آمریکا اجازه این کار را نمی‌دهد، توضیحی نداد.

وزیر برق عراق در ادامه از اعزام دو هیأت به ترکمنستان و قطر برای بررسی خرید گاز از این دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت که نشستی نیز با وزارت نفت عراق برای یافتن راههای تأمین نفت و گازوئیل به عنوان سوخت برخی از نیروگاهها برگزار شده است.

روز گذشته نیز «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در نشست اضطراری جست‌وجوی جایگزین برای واردات گاز از ایران، گفته بود که بغداد، ترکمنستان را تأمین کننده بالقوه گاز عراق می‌داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی