جو بایدن

ستاد انتخاباتی جو بایدن کمتر از ترامپ جمهوریخواه کمک مالی جمع آوری کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، براساس آخرین صورت‌های مالی نامزدهای انتخاباتی در آمریکا، جو بایدن دمکرات که برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ تلاش می‌کند ۲۰ میلیون دلار کمک مالی جمع کرده است. این درحالی است که دونالد ترامپ که در سال ۲۰۲۰ از بایدن شکست خورد و کاخ سفید را ترک کرد توانسته ۲۲ میلیون دلار برای انتخابات نوامبر سال آینده جمع کند.

بایدن در کمپین های اخیر انتخابات مجدد، پول کمتری نسبت به روسای جمهور گذشته جمع آوری کرده است. باراک اوباما در این مقطع در سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۷ میلیون دلار داشت، در حالی که ترامپ در ژوئن ۲۰۱۹ بیش از ۵۶ میلیون دلار جمع کرده بود.

این پول‌ها شامل مبالغی نیست که از ثروتمندان و افراد بانفوذ جمع آوری شده است. مبالغ هنگفتی که از ثروتمندترین اهداکنندگان جمع‌آوری می‌شود در اواخر ماه جولای به اطلاع عموم می‌رسد.

کمپین انتخاباتی بایدن روز جمعه اعلام کرد که تلاش های او برای انتخاب مجدد، با احتساب حساب های حزب دموکرات، ۷۷ میلیون دلار در بانک داشته است.

گفتنی است ترامپ بیش از هر نامزد دیگری که در کورس انتخاباتی قرار دارد، تا اینجای رقابت پول خرج کرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ گفته تاکنون ۹ میلیون دلار از پول‌های اهدایی را هزینه کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی