جولیوس بائر

رویترز با استناد به نامه ارسالی از سوی بانک "جولیوس بائر" سوئیس گزارش داد که این بانک به دلیل تحریم‌ها به طور کامل روابط تجاری خود را با مشتریانی که در روسیه اقامت می‌کنند، قطع می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک از راشاتودی، رویترز با استناد به نامه ارسالی از سوی بانک "جولیوس بائر" سوئیس گزارش داد که این بانک خصوصی به دلیل تحریم‌ها به طور کامل روابط تجاری خود را با مشتریانی که در روسیه اقامت می‌کنند، قطع می‌کند.

در این سند آمده است که حساب های مشتریانی که به طور دائم در روسیه اقامت دارند، به دلیل "شرایط و محدودیت های فعلی" که این بانک را از ارائه خدمات به مشتریان باز می دارد، تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ بسته خواهد شد.

جولیوس بائر همچنین طبق گزارش‌ها، تا پایان سپتامبر فعالیت‌های مدیریت دارایی این مشتریان از جمله تعهدات سرمایه‌گذاری، قراردادهای اعتباری و قراردادهای کارت اعتباری را خاتمه خواهد داد.

رویترز افزود این بانک از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده است.

در مارس گذشته، بانک جولیوس بائر اعلام کرد که هرگونه تجارت جدید با روس‌ها را متوقف می‌کند و در ماه مه روند تعطیلی شعبه خود در مسکو را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، سوئیس که عضو اتحادیه اروپا نیست، در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین، سنت بی‌طرفی خود را در سال گذشته میلادی کنار گذاشت و در اعمال تحریم‌ها علیه افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های روسیه و مسدود کردن دارایی‌های این کشور به بلوک اتحادیه اروپا پیوست.

در ماه آوریل گزارش شد که بانک های بزرگ سوئیس مانند کردیت سوئیس Credit Suisse و یوبی‌اس UBS به مشتریان روسی خود هشدار دادند که حساب های آنها بسته خواهد شد مگر اینکه مالکیت شرکت‌ها و پرداخت مالیات در روسیه را متوقف کنند.

دولت سوئیس در ماه مه اعلام کرد که این کشور دارایی‌ها و ذخایر متعلق به بانک مرکزی روسیه را به ارزش ۷.۴ میلیارد فرانک سوئیس (۸.۳ میلیارد دلار) بلوکه کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی